Když se představíme jako marketingová agentura, většině lidí to evokuje reklamy. Tedy komunikaci směrem ven z firmy, namířenou na potenciální zákazníky. To je samozřejmě velká část naší práce. Ale s interní komunikací k vlastním zaměstnancům pomáháme firmám taky. Poslední dobou čím dál tím častěji.
Interní komunikace posiluje týmového ducha, tuží kolektiv a zvyšuje efektivitu práce – hezky jsme tu naskládali tři klišé za sebou, že? Když ony prostě platí (v závěru článku si to ukážeme i na číslech z výzkumů). Dobrá komunikace je základ vztahu – jakéhokoliv. Vztah s vašimi zaměstnanci bude tak dobrý, jak dobrá je interní komunikace ve vaší firmě.
Když řídíte malou firmu o pár lidech, nejspíš běžně přijdete do styku se všemi a komunikace se děje hodně přirozeně. U větších firem už to takhle dělat nejde.
„Řekla bych, že dělat interku organicky můžete tak do 20 lidí. Jakmile máte větší kolektiv, hrozí, že se vám komunikace rozjede. A teambuilding jednou za rok vás nespasí.“
Monika Fiantová
— Copywriterka CZ / ENG, Hook & Tell