Hook & Tell s.r.o.
v souladu s § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jako „občanský zákoník“)
vydává
všeobecné obchodní podmínky
(dále jako „VOP“)
Společnost Hook & tell s.r.o., IČO: 04313330, DIČ: CZ04313330, se sídlem: Husova 255/8, 602 00 Brno, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 89302 (dále jako „Poskytovatel“), je obsahovou a marketingovou agenturou, která nabízí a poskytuje zákazníkům své služby a zboží, a to kromě jiného také prostřednictvím webových stránek www.obsahova-agentura.cz (dále jako „Web“).
Tyto VOP upravují podmínky pro dodání těchto služeb a zboží:
a) poskytování služeb podle poptávky zákazníka (čl. 2),
b) organizace akcí, zejména školení a workshopů (dále jako „akce“) a zajištění účasti zákazníka na těchto akcích (čl. 3),
c) poskytování výhodných balíčků předem vyjmenovaných služeb, které mají za cíl zákazníkům pomoci s tvorbou nebo úpravou různého druhu obsahu (čl. 4),
d) zpřístupnění dokumentů vycházejících z know-how Poskytovatele oproti platbě jednorázového poplatku (čl. 5),
e) dodávky zboží, zejména reklamních předmětů spojených s činností Poskytovatele (čl. 6).
Informace o službách a zboží na Webu mají do okamžiku uzavření smlouvy informativní charakter, nezavazují žádného zákazníka k tomu, aby služby nebo zboží objednal, a nejsou závaznou nabídkou ve smyslu § 1732 odst. 2 občanského zákoníku.
Tyto VOP mají za cíl zejména upřesnit a doplnit parametry dodávek jednotlivých služeb a zboží popsaných Poskytovatelem na Webu (případně dohodnutých mezi Poskytovatelem a zákazníkem podle čl. 2) tak, aby:
a) před uzavřením smlouvy mezi Poskytovatelem a zákazníkem získal zákazník veškeré informace:
b) po uzavření smlouvy mezi Poskytovatelem a zákazníkem se VOP staly součástí této smlouvy a byly závazné jak pro Poskytovatele, tak pro zákazníka.
Poskytovatel dává zákazníkům možnost, aby ho kontaktovali s poptávkou služeb v případě, kdy zákazník potřebuje zcela specifické řešení přizpůsobené jeho vlastním podmínkám a potřebám. Poskytovatel na základě poptávky připraví zákazníkovi nabídku řešení přímo na míru.
Pokud zákazník potřebuje vytvořit řešení na míru, vyplní na Webu poptávkový formulář.
V poptávkovém formuláři zákazník kromě požadovaných kontaktních údajů uvede také, o jaké služby by měl zájem, resp. jakou situaci prostřednictvím služeb Poskytovatele potřebuje vyřešit.
Zákazník může řešení na míru poptat u Poskytovatele také telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu.
Na základě poptávky přijaté podle čl. 2.2 Poskytovatel nejpozději do dvou (2) pracovních dnů kontaktuje zákazníka a získá od něj veškeré informace potřebné pro přípravu nabídky konkrétního řešení.
Po upřesnění zadání (čl. 2.3) Poskytovatel zašle zákazníkovi nabídku konkrétních služeb, ve které uvede:
Součástí nabídky jsou také tyto VOP, které Poskytovatel k nabídce přiloží, nebo zašle zákazníkovi odkaz na tu část Webu, na které jsou VOP umístěny.
Zákazník může Poskytovatele požádat o úpravu nabídky zaslané podle čl. 2.4.
Pokud Poskytovatel s žádostí zákazníka podle předchozí věty souhlasí, zašle mu novou nabídku. Tato nová nabídka bude mít stejné náležitosti, jaké jsou uvedeny v čl. 2.4.
Smlouva mezi Poskytovatelem a zákazníkem o dodávce služeb je uzavřena okamžikem, kdy zákazník e-mailem potvrdí Poskytovateli, že souhlasí s nabídkou zaslanou podle čl. 2.4 (případně upravenou nabídkou podle čl. 2.5).
Po uzavření smlouvy (čl. 2.6) Poskytovatel i zákazník určí osoby, které upřesní podmínky, za jakých Poskytovatel dodá zákazníkovi objednané řešení. Tyto osoby budou vzájemně komunikovat a spolupracovat tak, aby mohl Poskytovatel dodat zákazníkovi řešení v dohodnutých termínech a požadované kvalitě.
Pokud Poskytovatel potřebuje k dodání služeb podle tohoto čl. 2 součinnost zákazníka (zejména doplnění informací nebo podkladů), ale zákazník mu ji včas neposkytne, má Poskytovatel nárok na prodloužení dohodnuté lhůty pro dodání konkrétní služby nebo jejího výstupu podle dostupných kapacit Poskytovatele. V takovém případě Poskytovatel informuje zákazníka, v jaké nové lhůtě může danou službu (výstup) dodat.
V případě prodlení zákazníka s platbou faktury má Poskytovatel nárok na úrok z prodlení v zákonné výši až do okamžiku úplného zaplacení příslušné faktury.
Pokud prodlení zákazníka s úhradou faktury trvá déle než třicet (30) dní, je Poskytovatel oprávněn od smlouvy se zákazníkem odstoupit. Smlouva zaniká doručením odstoupení zákazníkovi.
V případě, že v některých bodech vznikne rozpor mezi nabídkou potvrzenou ze strany zákazníka a VOP, má přednost potvrzená nabídka.
Poskytovatel organizuje v rámci svého know-how různé akce (zejména semináře a školení) zaměřené zejména na marketing a tvorbu obsahu s cílem zákazníkovi předat teoretické i praktické znalosti a zkušenosti z vybrané oblasti.
Poskytovatel na Webu pro každou nabízenou akci uvede tyto informace:
Zákazník objedná konkrétní akci vyplněním a odesláním objednávkového formuláře na Webu.
Smlouva mezi Poskytovatelem a zákazníkem o zajištění účasti zákazníka nebo jím určené osoby (či osob) na vybrané akci je uzavřena okamžikem, kdy jsou splněny všechny následující podmínky:
a) zákazník vyplní všechny údaje požadované v objednávkovém formuláři, zkontroluje je a případně opraví,
b) zákazník zvolí požadovaný způsob úhrady ceny,
c) zákazník stiskne na Webu tlačítko, které vyjadřuje:
d) zákazník zaškrtne na Webu políčko, které vyjadřuje jeho souhlas s VOP,
e) Poskytovatel potvrdí zákazníkovi, že jeho objednávku akceptuje.
V případě, že je již na akci přihlášen maximální možný počet účastníků, může se zákazník přihlásit jako náhradník tak, že kontaktuje Poskytovatele na e-mailové adrese uvedené v čl. 10.2. Poskytovatel v takovém případě zákazníkovi potvrdí, že ho eviduje jako náhradníka, a zašle mu VOP, kterými se účast na akci řídí.
Pokud se uvolní místo na akci, informuje Poskytovatel náhradníky v pořadí, v jakém se přihlásili. V případě trvajícího zájmu náhradníka o účast na akci mu Poskytovatel zašle potvrzení o tom, že byl přihlášen na vybranou akci (tj. uzavřel smlouvu s Poskytovatelem) a fakturu k úhradě ceny akce.
Cena akce je splatná do sedmi (7) dnů od uzavření smlouvy (čl. 3.3) nebo ke dni konání akce, podle toho, co nastane dříve. Poskytovatel neumožní zákazníkovi účastnit se akce, pokud ani ke dni jejího konání nezaplatí cenu této akce.
Pokud zákazník neuhradí cenu akce ani v den jejího konání, je povinen Poskytovateli nejpozději do sedmi (7) dnů ode dne konání akce uhradit smluvní pokutu ve výši 500,- Kč (slovy: pět set korun českých). Pokud zákazník neuhrazením ceny akce znemožní účast náhradníka (čl. 3.4) na této akci, může po něm Poskytovatel také žádat náhradu škody (ušlého zisku) ve výši ceny školení.
Pokud se zákazník nebo zákazníkem přihlášená osoba nemůže účastnit již uhrazené akce ve vybraném termínu, má následující možnosti:
Podmínky zrušení účasti na akci se liší podle toho, kdy k němu dojde.
a) Pokud zákazník zruší účast více než čtrnáct (14) dní před konáním akce:
Poskytovateli vzniká nárok na storno poplatek ve výši 500,- Kč (slovy: pět set korun českých).
b) Pokud zákazník zruší účast méně než (14) dní před konáním akce, ale více než tři (3) dny předem:
Poskytovateli vzniká nárok na storno poplatek ve výši padesáti procent (50 %) z ceny akce.
c) Pokud zákazník zruší účast tři (3) dny a méně před konáním akce:
Poskytovateli vzniká nárok na storno poplatek ve výši sto procent (100 %) z ceny akce.
Zákazník má po zrušení účasti na akci podle čl. 3.7 písm. a) a b) nárok:
Provozovatel si vyhrazuje právo změnit parametry akce (např. změnit lektora, místo konání, harmonogram atd.).
Provozovatel si dále vyhrazuje právo v případě nutnosti změnit formu konání akce na online webinář.
Všichni přihlášení účastníci budou v případě změn podle tohoto čl. 3.8 bezodkladně informováni. V případě, že Poskytovatel změní parametry akce podle první věty tohoto čl. 3.8, jsou zákazníci oprávněni od smlouvy odstoupit, pokud se nejedná o změny spíše organizačního charakteru (změna místnosti, ve které se bude akce konat, prohození položek v harmonogramu atd.). V případě odstoupení od smlouvy může zákazník využít jeden ze způsobů vypořádání uhrazené ceny podle čl. 3.9.
Poskytovatel si vyhrazuje právo zrušit akci v těchto případech:
Všichni přihlášení účastníci akce budou bezodkladně informováni o jejím zrušení.
Pokud přihlášený účastník (zákazník) již uhradil cenu akce, má právo:
Poskytovatel je oprávněn od smlouvy se zákazníkem odstoupit, není-li platba za účast na akci připsána na jeho bankovní účet nejpozději do sedmi (7) dní od uzavření smlouvy podle čl. 3.3.
Smlouva zaniká doručením odstoupení zákazníkovi.
Potvrzením těchto VOP zákazník souhlasí, že Poskytovatel může na akci pořizovat jeho fotografie a/nebo videa a následně je zveřejnit na Webu nebo sociálních sítích Poskytovatele za účelem propagace jeho služeb.
Kdykoli v průběhu akce i po jejím skončení je zákazník oprávněn svůj souhlas podle předchozího odstavce tohoto čl. 3.11 odvolat. V takovém případě Poskytovatel zajistí, aby žádný takový záznam zákazníka nebyl pořízen a/nebo zveřejněn. Po ukončení akce může zákazník za tímto účelem kontaktovat Poskytovatele na e-mailu: agent@hook-tell.cz.
Poskytovatel s cílem zpřístupnit své služby i začínajícím nebo drobným podnikatelům nabízí balíčky služeb za výhodnější cenu, tj. soubor přesně vymezených služeb, které dohromady směřují ke konkrétnímu výsledku (často tímto výsledkem budou nejrůznější analýzy, návody nebo jiné dokumenty doporučujícího charakteru).
Zákazník má v některých případech možnost objednat k balíčku služeb také další doplňkové služby (dále jako „doplňkové služby“).
Na možnost objednání doplňkových služeb je zákazník upozorněn přímo na Webu u popisu konkrétního balíčku služeb.
Zákazník objedná konkrétní balíček služeb vyplněním a odesláním objednávkového formuláře na Webu.
Smlouva mezi Poskytovatelem a zákazníkem o dodání balíčku služeb je uzavřena okamžikem, kdy jsou splněny všechny následující podmínky:
a) zákazník vyplní všechny údaje požadované v objednávkovém formuláři, zkontroluje je a případně opraví,
b) zákazník v případě zájmu o doplňkové služby (čl. 4.2) do objednávkového formuláře na místo pro poznámky uvede, jaké doplňkové služby objednává,
c) zákazník zvolí požadovaný způsob úhrady ceny,
d) zákazník stiskne na Webu tlačítko, které vyjadřuje:
e) zákazník zaškrtne na Webu políčko, které vyjadřuje jeho souhlas s VOP,
f) Poskytovatel potvrdí zákazníkovi, že jeho objednávku akceptuje.
Poskytovatel nejpozději do dvou (2) pracovních dnů od uzavření smlouvy (čl. 4.4) kontaktuje zákazníka, projde s ním jeho objednávku a v případě potřeby společně upřesní technické detaily zadání.
Pokud zákazník současně s balíčkem služeb objednal doplňkové služby (čl. 4.2), dohodne se s Poskytovatelem také na tom, v jaké lhůtě mu Poskytovatel balíček služeb včetně doplňkových služeb dodá.
Nejpozději do dvou (2) pracovních dnů po uzavření smlouvy (čl. 4.4) Poskytovatel vystaví a zašle zákazníkovi zálohovou fakturu na 50 % z celkové ceny služeb.
Nejpozději do dvou (2) pracovních dnů od dodání všech objednaných služeb Poskytovatel vystaví a zašle zákazníkovi fakturu na zbývající část ceny služeb.
Poskytovatel zahájí poskytování svých služeb až v okamžiku, kdy je na jeho bankovní účet připsána platba zálohy dle čl. 4.6.
Poskytovatel dodá zákazníkovi objednaný balíček služeb:
Poskytovatel připravil různé druhy dokumentů, které vycházejí z jeho know-how, a nabízí je zákazníkům oproti platbě jednorázového poplatku.
Zákazník konkrétní dokument objedná vyplněním a odesláním příslušného objednávkového formuláře na Webu.
Smlouva mezi Poskytovatelem a zákazníkem o dodávce dokumentu je uzavřena okamžikem, kdy jsou splněny všechny následující podmínky:
a) zákazník vyplní všechny údaje požadované v objednávkovém formuláři, zkontroluje je a případně opraví,
b) zákazník zvolí požadovaný způsob úhrady ceny za zpřístupnění dokumentu,
c) zákazník stiskne na Webu tlačítko, které vyjadřuje:
d) zákazník zaškrtne na Webu políčko, které vyjadřuje jeho souhlas s VOP,
e) Poskytovatel potvrdí zákazníkovi, že jeho objednávku akceptuje.
Zákazník je povinen uhradit cenu za zpřístupnění dokumentu do sedmi (7) dní od uzavření smlouvy s Poskytovatelem (čl. 5.3).
Poskytovatel zpřístupní zákazníkovi objednaný dokument nejpozději do dvou (2) pracovních dnů poté, co je na jeho bankovní účet ze strany zákazníka připsána cena za zpřístupnění dokumentu.
5.6. Jak Poskytovatel zpřístupní zákazníkovi dokument.
Poskytovatel zpřístupní zákazníkovi dokument některým z těchto způsobů:
a) Poskytovatel umožní zákazníkovi dokument stáhnout rozkliknutím odkazu přímo na Webu, pokud zákazník zaplatil cenu dokumentu prostřednictvím platebním karty nebo online bankovním převodem, a cena dokumentu tak byla připsána na bankovní účet Poskytovatele okamžitě,
b) Poskytovatel zašle dokument nebo odkaz k jeho stažení zákazníkovi na e-mailovou adresu uvedenou při objednávce Dokumentu do dvou (2) pracovních dnů poté, co je na bankovní účet Poskytovatele připsána platba.
Konkrétní způsob, jakým Poskytovatel zpřístupní dokument zákazníkovi, je vždy uveden na Webu na místě, kde lze dokument objednat.
Poskytovatel je oprávněn od smlouvy se zákazníkem odstoupit, není-li platba za zpřístupnění dokumentu připsána na jeho bankovní účet nejpozději do sedmi (7) dní od uzavření smlouvy podle čl. 5.3.
Smlouva zaniká doručením odstoupení zákazníkovi.
Poskytovatel nabízí prostřednictvím Webu zákazníkům také koupi zboží, zejména pak zboží souvisejícího s činností Poskytovatele popsanou v čl. 1.
Poskytovatel na Webu pro každý typ zboží uvede kromě popisu zboží, jeho ceny a možných způsobů platby, také informace o způsobech dopravy a nákladech spojených s balením a dodáním zboží.
Zákazník konkrétní zboží objedná vyplněním a odesláním příslušného objednávkového formuláře na Webu.
Smlouva mezi Poskytovatelem a zákazníkem o dodávce zboží je uzavřena okamžikem, kdy jsou splněny všechny následující podmínky:
a) zákazník vyplní všechny údaje požadované v objednávkovém formuláři, zkontroluje je a případně opraví,
b) zákazník zvolí požadovaný způsob úhrady ceny zboží (včetně nákladů spojených s balením a dopravou zboží),
c) zákazník zvolí požadovaný způsob dopravy,
d) zákazník stiskne na Webu tlačítko, které vyjadřuje:
e) zákazník zaškrtne na Webu políčko, které vyjadřuje jeho souhlas s VOP,
f) Poskytovatel potvrdí zákazníkovi, že jeho objednávku akceptuje.
Zákazník je povinen uhradit cenu zboží včetně nákladů spojených s balením zboží a jeho dopravou k zákazníkovi (čl. 6.5) do sedmi (7) dnů od uzavření smlouvy s Poskytovatelem.
Poskytovatel zajistí dodání zboží na místo určené zákazníkem v objednávce. Zákazník je povinen převzít zboží při dodání.
Okamžikem převzetí zboží se stává zákazník jeho vlastníkem.
Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí zákazník zásilku od přepravce převzít. V takovém případě Poskytovatel bezodkladně kontaktuje zákazníka a nabídne mu dodání nového zboží nebo možnost vrácení uhrazené ceny zboží (včetně nákladů spojených s balením zboží a jeho dopravou).
Poskytovatel je odpovědný pouze za vady, které má zboží při převzetí; k vadám, které vzniknou na zboží později, se nepřihlíží.
Zákazník je povinen po převzetí zboží zkontrolovat. Pokud zákazník při této prohlídce zjistí, že zboží má vadu:
Jednotlivé způsoby řešení vad jsou popsány v § 2106 a násl. občanského zákoníku.
Pokud Poskytovatel vyhodnotí, že zboží skutečně má vadu popsanou zákazníkem a Poskytovatel za ni odpovídá, bez zbytečného odkladu informuje zákazníka, že vadu zboží uznává a vyhoví zákazníkovi ve volbě způsobu řešení vady, tj.:
Vrácenou cenu zboží nebo slevu z ceny zboží podle tohoto čl. 6.6 zašle Poskytovatel na bankovní účet zákazníka nejpozději do čtrnácti (14) dnů ode dne, kdy vyhodnotí, že za vadu zboží odpovídá.
Pokud Poskytovatel vyhodnotí, že zboží popsanou vadu nemá, nebo za ni neodpovídá Poskytovatel, bez zbytečného odkladu o tom informuje zákazníka a vrátí mu původní zboží.
Ceny služeb a zboží jsou uvedeny na Webu vždy na místě, kde jsou tyto jednotlivé služby a zboží nabízeny.
Cena služeb podle čl. 2 se odvíjí od povahy a rozsahu těchto služeb a je vždy výsledkem dohody mezi Poskytovatelem a zákazníkem (stejně jako další platební podmínky, které se mohou lišit od podmínek uvedených v tomto čl. 7).
Všechny ceny jsou na Webu uvedeny bez DPH.
Ke všem fakturovaným částkám Poskytovatel jakožto plátce DPH přičte DPH v příslušné zákonné sazbě.
Služby nebo zboží je možné zaplatit těmito způsoby:
Konkrétní možnosti, jak lze zaplatit za dodávku služeb či zboží, jsou vždy uvedeny na Webu na místě, kde je možné tyto služby či zboží objednat, případně v objednávkovém formuláři.
Poskytovatel bude vystavovat veškeré faktury elektronicky.
Zákazník uzavřením smlouvy a přijetím VOP potvrzuje, že souhlasí s elektronickým vystavováním faktur a jejich zasíláním na e-mailovou adresu, kterou uvede v objednávkovém formuláři nebo ji jinak sdělí Poskytovateli.
Poskytovatel zašle zákazníkovi fakturu za objednané služby nebo zboží vždy nejpozději do dvou (2) pracovních dnů od uzavření smlouvy mezi Poskytovatelem a zákazníkem.
Splatnost faktur vystavených na základě těchto VOP je čtrnáct (14) dní od doručení faktury, pokud neplatí pro konkrétní služby nebo zboží podle těchto VOP jiná doba splatnosti.
Poskytovatel potvrdí zákazníkovi připsání platby za cenu služeb nebo zboží na bankovní účet Poskytovatele, a to nejpozději do dvou (2) pracovních dnů od přijetí příslušné platby.
Tento článek upravuje podmínky pro užívání výstupů, které Poskytovatel dodal zákazníkovi v rámci poskytování služeb, zejména:
Výstupy Poskytovatele podle předchozí věty jsou chráněny příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a dále zákona č. 121/2000 Sb., autorského zákona, ve znění pozdějších předpisů.
Zákazníci získávají k výstupům Poskytovatele následující práva:
a) výhradní licenci (tj. právo užívat daný výstup má pouze jediný zákazník) – to platí u všech výstupů, které Poskytovatel dodá zákazníkovi podle jeho požadavků (zejména čl. 2);
b) nevýhradní licenci (tj. stejné právo užívat daný výstup má i Poskytovatel a neomezený počet dalších zákazníků) – to platí pro tyto výstupy:
c) nevýhradní podlicenci (tj. výstup nevytvořil Poskytovatel, ale má právo ho zpřístupnit svým zákazníkům) – to platí pro fotografie z fotobanky, podkresovou hudbu do videí nebo podcastů, ikony a jiné grafiky a další podobné doplňkové části výstupů, u kterých autorem není přímo Poskytovatel.
Pro jednotlivé výstupy platí tato pravidla pro jejich užívání:
A) Výstupy vytvořené nebo upravené podle požadavků konkrétního zákazníka:
1. Texty a články. Texty a články, které slouží ke zveřejnění na webu zákazníka, jeho sociálních sítích nebo v jiných materiálech zákazníka, je zákazník oprávněn měnit, upravovat, zařazovat do jiného díla, poskytovat dalším osobám a zveřejňovat i bez souhlasu Poskytovatele.
2. Vizuální, audiovizuální a zvukový obsah:
3. Výstupy strategické povahy:
Výstupy strategické nebo doporučující povahy (např. výstupy z workshopů, analýzy, studie, doporučení, strategické plány atd.), případně výstupy vytvořené Poskytovatelem pro širší okruh zákazníků (např. příručky nebo e-booky založené na know-how Poskytovatele atd.) slouží výhradně pro interní potřebu zákazníka.
Klient je nesmí měnit, upravovat, zařazovat do jiného díla, ani zveřejňovat. Poskytnout je může pouze svým zaměstnancům či jinak spolupracujícím osobám.
B) Ostatní výstupy:
Zákazník je oprávněn využívat výstupy získané od Poskytovatele výhradně pro vlastní potřebu.
Zákazník není oprávněn žádnou část výstupů Poskytovatele dále zpracovávat, kopírovat ani rozmnožovat za účelem rozšiřování v jakékoli formě či jakýmkoli způsobem bez písemného souhlasu Poskytovatele.
Poskytovatel je v rozsahu dohodnutém se zákazníkem oprávněn pro něj vytvořený výstup nebo jeho část použít jako součást reference (např. případové studie) pro další potenciální zákazníky.
V případě, že ve výstupu vytvořeném podle požadavku konkrétního zákazníka má být zachycena podoba a/nebo hlas konkrétní osoby, případně také majetek nebo části bydlení této osoby, zajistí Poskytovatel nebo zákazník souhlas této osoby s pořízením takového záznamu a jeho následným zveřejněním (a to včetně použití záznamu jako reference Poskytovatele podle čl. 8.3) takto:
a) zákazník zajistí souhlas následujících osob (jsou-li nějakým způsobem ve výstupu zachyceny):
b) Poskytovatel zajistí souhlas ostatních osob zachycených nějakým způsobem ve výstupu.
Souhlas podle tohoto čl. 8.4 musí splňovat podmínky příslušných právních předpisů, zejména občanského zákoníku (především části věnované ochraně osobnosti) a předpisů týkajících se ochrany osobních údajů (GDPR, zákon o zpracování osobních údajů atd.).
Způsob, jakým Poskytovatel zpracovává osobní údaje zákazníků, je popsán v samostatném dokumentu dostupném vždy v aktuálním znění zde.
Poskytovatel se zavazuje plně respektovat také důvěrný charakter údajů odlišných od osobních údajů (čl. 9.1), zejména údajů o firemních zákaznících a jejich vnitřním fungování a dalších údajů o podnikání zákazníka. Také tyto údaje jsou zabezpečeny proti neautorizovanému přístupu a chráněny proti zneužití.
S předchozím souhlasem zákazníka je možné uveřejnit na Webu referenci zákazníka na služby nebo zboží Poskytovatele.
Podmínky uvedené v tomto čl. 10 platí výlučně pro spotřebitele, tj. pro fyzické osoby, které tuto smlouvu uzavírají jako soukromé osoby, nikoli jako podnikatelé pro účely své podnikatelské činnosti.
Zákazník je oprávněn odstoupit od smlouvy s Poskytovatelem na dodávku služeb ve lhůtě čtrnácti (14) dní od uzavření smlouvy.
Zákazník nemá právo odstoupit od smlouvy v případě, že mu Poskytovatel s jeho souhlasem dodal všechny objednané služby ještě před uplynutím lhůty podle předchozí věty (čl. 10.5 písm. a).
Zákazník je oprávněn odstoupit od smlouvy podle věty první čl. 10.2 i v případě, že mu Poskytovatel dodal dosud pouze část objednaných služeb. Zákazník však v takovém případě bere na vědomí, že musí Poskytovateli zaplatit cenu již dodaných služeb.
Poskytovatel vrátí uhrazenou cenu služeb nebo její poměrnou část (jde-li o případ podle předchozí věty) na bankovní účet zákazníka nejpozději do čtrnácti (14) dnů od doručení odstoupení od smlouvy.
Zákazník je oprávněn odstoupit od smlouvy s Poskytovatelem ve lhůtě čtrnácti (14) dní od převzetí zboží.
Zákazník musí Poskytovateli vrátit zboží do čtrnácti (14) dnů od doručení odstoupení od smlouvy Poskytovateli. Náklady na vrácení zboží nese zákazník.
Poskytovatel vrátí uhrazenou cenu služeb, včetně nákladů spojených s balením a dodáním zboží, na bankovní účet zákazníka nejpozději do čtrnácti (14) dnů od doručení odstoupení od smlouvy. To však neplatí, pokud zákazník v této lhůtě Poskytovateli nevrátí zboží, nebo neprokáže, že toto zboží již Poskytovateli odeslal.
Zákazník nemůže odstoupit od smlouvy na dodávku zboží:
Zákazník může pro odstoupení od smlouvy uzavřené s Poskytovatelem využít formulář, jehož vzor tvoří přílohu č. 1 těchto VOP. Doručení tohoto formuláře (ale i odstoupení od smlouvy v jiné podobě) Poskytovatel zákazníkovi vždy potvrdí.
Uzavřením smlouvy s Poskytovatelem a přijetím těchto VOP zákazník souhlasí:
a) s tím, že při dodávce služeb nemusí Poskytovatel čekat čtrnáct (14) dnů, než služby dodá, ale může s dodávkou začít hned po uzavření smlouvy (§1837 písm. a) občanského zákoníku),
b) s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání smlouvy; náklady vzniklé zákazníkem při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy (zejména náklady na internetové připojení) hradí zákazník sám, přičemž tyto se neliší od základní sazby.
Pokud zákazník zjistí, že má zboží vadu, může se v době dvaceti čtyř (24) měsíců od převzetí zboží obrátit na Poskytovatele a žádat odstranění vady některým ze způsobů popsaných v čl. 10.7 (dále jako „reklamace“ nebo „reklamovat zboží“).
Zákazník nemá právo reklamovat zboží, pokud vadu zboží způsobil sám.
Proces reklamace zboží i jednotlivá práva zákazníka jsou popsány:
Projeví-li se vada zboží v průběhu prvních šesti (6) měsíců od převzetí, vychází se z toho, že zboží bylo vadné již při nákupu. Pokud s tím Poskytovatel nesouhlasí, musí prokázat opak, tj. např. že vadu způsobil sám zákazník neodborným zacházením se zbožím.
Po uplynutí šesti (6) měsíců od převzetí zboží je to zákazník, kdo musí prokázat opak, pokud Poskytovatel tvrdí, že zboží vadu nemá, nebo že vadu způsobil zákazník.
Zákazník může při reklamaci žádat Poskytovatele, aby odstranil vadu zboží některým z těchto způsobů:
Podmínky, za jakých může zákazník toto žádat, jsou následující:
a) Dá-li se vada jednoduše odstranit, má zákazník právo na opravu zboží.
b) Výměna je možná tehdy, pokud to vzhledem k povaze vady není neúměrné. Za neúměrné lze např. považovat, pokud by zákazník požadoval výměnu zboží v případě, kdy lze vadu odstranit bez zbytečného odkladu (např. jednoduchou výměnou šroubu či jiné součástky atd.).
c) Týká-li se vada pouze součásti zboží, může spotřebitel požadovat jen výměnu této součásti.
d) Pokud by nebylo možné vadu zboží odstranit opravou či výměnou, může spotřebitel od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení ceny zboží.
e) Právo vybrat si dodání nového zboží, výměnu jeho součásti nebo odstoupení od smlouvy má zákazník i v případě, že:
f) Zákazník má právo na přiměřenou slevu:
Zákazník zboží reklamuje u Poskytovatele takto:
Poskytovatel při přijetí zboží podle předchozí věty vydá nebo zašle zákazníkovi písemné potvrzení, které musí obsahovat:
Reklamaci včetně odstranění vady musí Poskytovatel vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění reklamace.
Po skončení reklamačního řízení vydá Poskytovatel zákazníkovi potvrzení, které musí obsahovat:
Pokud Poskytovatel vyhodnotí reklamaci jako neoprávněnou, vydá zákazníkovi písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Je-li reklamace oprávněná, má zákazník také nárok na náhradu nákladů účelně vynaložených při jejím uplatnění (např. na proplacení poštovného).
Pokud se Poskytovatel se zákazníkem nedohodnou v případě sporu na společném řešení, může se zákazník obrátit na Českou obchodní inspekci s návrhem na zahájení mimosoudního řešení sporu. Náležitosti návrhu, popis průběhu jednání a další informace týkající se mimosoudního řešení sporu najde zákazník na internetových stránkách www.coi.cz.
Pokud je zákazník spotřebitelem, nepoužijí se pro něj tyto články VOP:
Zprávy, oznámení či jiná sdělení týkající se smlouvy či dodání služeb nebo zboží si Poskytovatel a zákazník doručují elektronicky:
Kontaktní údaje Poskytovatele jsou následující:
Při uzavírání smluv prostřednictvím Webu a podle těchto VOP se vždy použije český jazyk.
Skutečnosti neuvedené ve VOP se řídí českým právním řádem, zejména občanským zákoníkem.
Smlouva mezi Poskytovatelem a zákazníkem (tj. i tyto VOP) trvá do doby, než jsou splněny závazky, které z ní vyplývají (zejména závazek Poskytovatele dodat službu a/nebo zboží a závazek zákazníka zaplatit cenu této služby a/nebo zboží).
Některá práva trvají i po ukončení smlouvy mezi Poskytovatelem a zákazníkem – zejména ta, u kterých to prohlašují tyto VOP, a dále ta, z jejichž povahy to vyplývá (např. práva z odpovědnosti za vady, na náhradu škody, atd.).
Nejnovější znění VOP je zákazníkům vždy dostupné na Webu – www.hook-tell.cz/vseobecne-obchodni-podminky.
Pro konkrétní smlouvu mezi Poskytovatelem a zákazníkem je závazné to znění VOP, které zákazník při uzavírání smlouvy odsouhlasil.
Pokud vznikne rozpor mezi textem smlouvy a VOP, má přednost text smlouvy.
Nedílnou součástí těchto VOP je:
Příloha č. 1 – Formulář pro odstoupení od smlouvy.
Tato verze VOP nabývá účinnosti dne 1. 4. 2025
V Brně dne 1. 4. 2025
Hook & Tell s.r.o.