Nakopli jsme sociální sítě v moment, kdy trh stagnoval a lidé šetřili

We’ll prove you wrong! Our pool campaign brought 350 inquiries and 60 orders

Typ případu
Ve spolupráci
Lukáš Pítra (konzultace)
Tým v Hook & Tell

Start roku 2022 nebyl pro trh „bazénářů“ příznivý. Zákazníci měli po pandemii hlouběji do kapsy. Bylo zřejmé, že své investice dobře zvažují a častěji pořídí levnější a méně kvalitní bazén z plastu. Proto nás oslovili z firmy Bazény Relax – následující letní sezóna pro ně byla totiž rozhodující.

Bazény Relax vyrábí prvotřídní sklolaminátové bazény, které vydrží desítky let. Situace jim ale nenahrávala a během první schůzky vyslovili hned několik problémů: 

  • Prodeje nejsou dobré – potřebujeme zvýšit počet relevantních poptávek.
  • Nechodí k nám zákazníci – potřebujeme najít způsob, jak je dostat do bazénového centra v Roudnici nad Labem.
  • Chceme být více vidět a slyšet – na sociálních sítích už dlouho nebyla žádná aktivita.
  • Lidé šetří – bojí se velkých investic a mají zažitou představu, že venkovní bazén = plastový bazén.

Efektivním řešením bylo zapojení sociálních sítí – pustili jsme se do aktivace zájmu komunity a vytvoření nového prodejního kanálu.

„Situace nebyla dobrá. Klientova komunita na sítích spala, reklamní účty byly skoro netknuté a do léta zbývaly jen tři měsíce. Bylo by snadné dát od projektu ruce pryč, přesto jsme do toho šli. Měli jsme totiž před sebou kvalitní produkt s vysokým potenciálem. Jen jsme museli vymyslet, jak zájemce o bazén zaujmout, získat jejich důvěru a dokázat, že si za své peníze kupují něco skutečně jedinečného.“

Ivo Bednář
— Copywriter, Hook & Tell

O klientovi: Bazény Relax je rodinná firma z Roudnice nad Labem, která už přes 25 let vyrábí a prodává bazény ze sklolaminátu. Každý skelet bazénu je domyšlený do posledního detailu a díky vysoké odolnosti materiálu vydrží i 30 a více let. Firma si zakládá na přímém jednání a péči o zákazníka. Zkonzultují výběr, hotový bazén doručí na místo, zapojí příslušenství a v případě potřeby zařídí i opravu při poruše.

Fotosoutěž jako start

Začali jsme zostra – fotosoutěží pro zákazníky, co už bazény od klienta mají a které jsme mohli snadno oslovit přes newsletter.

  • Sepsali jsme pravidla, včetně možnosti využít zaslané fotky k reklamním účelům.
  • Vytvořili jsme strategii, plán příspěvků, předpřipravili reklamy na Facebooku i sérii newsletterů, které měly za úkol soutěž vyhlásit, připomínat i ukončit.
  • Účast musela být jednoduchá – stačilo jen poslat fotku, přičemž tři s největším počtem lajků dostanou finanční odměnu. 

Díky konceptu soutěže byli její účastníci aktivní i po zaslání fotek – aktivně nás sdíleli mezi své přátele a známé, aby si zvýšili počet hlasů.

Nám rapidně vzrostl organický dosah a měli jsme k ruce stovky autentických fotek, které jsme mohli dále využít.

Koupání v bazénu je skvělým způsobem, jak trávit čas s rodinou. Od začátku jsme věděli, že chceme tyto radostné okamžiky zachytit. Fotosoutěž nám s tím pomohla.

Community management a reakční obsah nám získal důvěru

Po fotosoutěži jsme se zaměřili na kvalitní obsah. Bylo nám ale jasné, že neprodáváme trička – úderný příspěvek o dvou větách a pěti emoji nevzbudí důvěru ke koupi bazénu za půl milionu. Publikovali jsme proto příspěvky mnohem delším textem, než je běžné, a pečlivě odpovídali na každý komentář. Chtěli jsme:

  1. ujistit každého, že jsou Bazény Relax dobrá volba,
  2. vybídnout k interakci – s firmou i ostatními v komentářích,
  3. bavit nově příchozí i zákazníky, co už nakoupili.

Výsledek se dostavil okamžitě – na sítích nám začaly přibývat diskuze, názory i dotazy. Diskuzi jsme podporovali, reagovali na pozitivní i negativní komentáře, jednali jsme napřímo a otvírali i ožehavá témata. Dali jsme si záležet na faktické správnosti – odborné odpovědi jsme konzultovali s klientem. Zároveň jsme tvořili vlastní vědomostní bázi, kde jsme zaznamenali nejčastější dotazy a odpovědi. Pokud se v diskuzi vyskytlo téma, které rezonuje, zareagovali jsme na něj samostatným příspěvkem.

Největší úspěch měla u fanoušků i složitější témata, s delšími texty a návody. Podobný obsah přímo vybízel k tomu, aby v diskuzích sdíleli své vlastní zkušenosti.

„Naše spolupráce s copywritery byla efektivní díky schopnosti samostatné práce. Rychle pronikli do podstaty našeho oboru především v oblasti budování návštěvnosti na sociálních sítích a na našem webu – uměli vystihnout, co je pro zákazníka klíčové. Důvěra v naši značku a poskytování relevantních informací zjednodušovalo rozhodovací proces zákazníků. Díky jejich poutavým reakcím na komentáře došlo k vytvoření interakce s klienty, což vedlo k jejich rychlejšímu zapojení do diskusí k různým tématům.“

Radek Šafář
— Obchodní ředitel, Bazény Relax

Důkladné testování a optimalizace vedly k vystřelení prodejů

Aktivita na sítích měla vést nejen k zapojení zákazníků do diskuzí, ale hlavně k většímu počtu objednávek přes formulář na webu nebo osobně v bazénovém centru.

Díky A/B testingu jsme srovnali celou řadu formátů, cílení i textací, dokud jsme nenašli jasného vítěze – jednoduchý carousel s produktovými fotkami a kompletní nabídkou, zaměřený na lookalike publika a návštěvníky webu. Cílení na zájmy se neosvědčilo a brzy jsme jej smetli ze stolu.

Během startu nového reklamního setu nebo sezóny jsme se nebáli rozpočet pro reklamu zvýšit až na dvojnásobek – kampaň rychle opustila fázi učení a začala okamžitě dodávat výsledky.

Výsledky z reklamy.

Během prvního měsíce jsme měli 77 poptávek s cenou 211 Kč / konverzi, čímž jsme 3× překonali náš cíl.

Po 6 měsících jsme měli na kontě 350 poptávek, 10 návštěv bazénového centra a přes 1 000 komentářů pod příspěvky. V objemu poptávek jsme překonali cíl o 146 %.

„Velkým přínosem spolupráce byla schopnost agentury efektivně pracovat s rozpočtem a flexibilně jej přizpůsobovat podle výsledků, sezónních vlivů a počasí, což pozitivně ovlivňovalo množství generovaných leadů.“

Radek Šafář
— Obchodní ředitel, Bazény Relax

Pro Bazény Relax jsme dokázali

  • Oživili jsme spící komunitu na sociálních sítích, podpořili jsme přirozené a živé diskuze pod příspěvky.
  • Získali jsme spoustu nových autentických fotografií, které může firma dále využívat.
  • Facebookovou reklamou jsme přivedli relevantní poptávky s odhadovanou tržbou přes 6 mil. Kč.

„Bylo pro nás klíčové přilákat klienty k osobní návštěvě v našem Bazénovém centru v Roudnici nad Labem. Jedna návštěva může klientům ušetřit desítky hodin hledání informací. Dalším cílem bylo přesvědčit klienty k vyplnění poptávkového formuláře. Tento cíl se nejen podařilo splnit, ale výsledky byly lepší, než jsme očekávali.“

Radek Šafář
— Obchodní ředitel, Bazény Relax

Can we crack your case?

Reach out to us and we’ll kick things off with a content diagnosis.

On a quick call, we’ll go through 13 key areas — talking about your field, your team and what makes you tick. That allows us to do a rough assessment of your case.

Based on that, we tell you how content can help your case, whether it’s the right job for us, and how we estimate our success rate.

Ask

Analyse

Advise

Full Name

E-mail Address

Phone Number

What’s Your Case?

Děkujeme!
Ups! Něco se nepovedlo. Vyzkoušejte to prosím ještě jednou.