Angličtina, korporátní design – a přesto svébytnost

Kariérní komunikace ITM8 přenáší dánskou firemní kulturu do Česka

Klient
Ve spolupráci
-
Tým v Hook & Tell

Do ITM8 přichází hodně IT specialistů na doporučení, jen word of mouth ale dnes nestačí. Když kandidát o firmě na internetu nic nenajde, kývne na nabídku konkurenci. Pro ITM8 jsme vyřešili pokrytí onlinu – díky strategii HR komunikace a kariérním stránkám v angličtině s autentickými texty, v souladu s korporátním design manuálem a bez nutnosti měnit ATS.

Aby zaměstnavatel obstál v online světě, jen letmo nadhozený inzerát mu už nestačí. Potřebujete kvalitní obsah na správných místech. Recruiterům v české pobočce ITM8 to bylo jasné, a tak nás poptali – abychom jim vytvořili kariérní stránky v angličtině, které promlouvají k vhodným kandidátům a popisují firmu očima zaměstnanců.

Nejdřív jsme se ale pustili do tvorby strategie HR komunikace, která vyjde ze silných stránek společnosti a pokryje všechny klíčové touchpointy.

„Na českém trhu jsme pouze 5 let. Oblast našeho byznysu je poměrně malý rybník a ITM8 tak někteří naši kandidáti znají přes své známé, kteří u nás pracují. Chtěli jsme ale podpořit i naši online prezentaci – ITM8 jako zaměstnavatele. A když už, tak s promyšlenou HR strategií.“

Lucia Kočišová
— Talent Acquisition Consultant, ITM8

O klientovi: ITM8 [čtěte aj tý em ejt nebo aj tý mejt] je dlouhodobý a mezinárodní IT partner pro firmy, které řeší kyberbezpečnost, nastavují cloudovou infrastrukturu nebo prochází transformací v digitální organizaci. Společnost s dánskými kořeny tvoří stovky specialistů, základnu má v Dánsku, na Filipínách a několik let i v Praze.

Komunikační strategie v severském stylu

Na celodenním workshopu jsme nasáli atmosféru pražské pobočky a potkali se s kolegy na různých pozicích i z odlišných zemí. Poznali jsme, co ITM8 opravdu dělá, jaké má nejsilnější i nejslabší stránky a také jsme zmapovali cílové skupiny kandidátů (vyšli jsme z charakteristik stávajících zaměstnanců).

Následovaly online hloubkové rozhovory s vybranými zaměstnanci. Ověřili jsme s nimi zárodky komunikačních sdělení, které vyvstaly z workshopu, nahlédli hlouběji do života IT specialistů – a ujasnili si, co jim práce dává a proč u nich ITM8 oproti konkurenci vítězí.

Strategii HR komunikace jsme navrhli o několika vrstvách v podobě „šlehačkového dortu“:

  • spodní patro tvoří obsahové minimum jako web a inzeráty,
  • nad základnou jsou doporučené aktivity na sociálních sítích či na blogu,
  • šlehačka se třpytkami symbolizuje „wow obsah“.

Vetkali jsme do ní jasnou komunikační linku, která vychází z firemní dánské filozofie. Ta je totiž opravdu silná a neexistuje jen na papíře – prolíná se celou pražskou pobočkou a oceňuje ji většina zaměstnanců. Filozofii odráží třeba parádní work-life balance, díky které je Dánsko vyhlášené po celém světě, nebo pohodové až hyggelig prostředí, které ve firmě panuje.

Trochu kontextu: Nezaměstnanost v Česku je už roky nízká a mnoho lidí práci aktivně nehledá. Oblast IT to má ještě náročnější – začátkem roku 2024 chyběly stovky tisíc expertů a data Eurostatu ukazovala, že přes více než 50 % firem v EU má s náborem IT specialistů potíže. Firmy se o ně perou a poptávka s rozvojem technologií a přechodem organizací do digitálu roste.

Kariérní web jsme navrhli tak, aby přenášel příjemnou firemní atmosféru i přes obrazovku.

Kariérní stránky pohání řešení od LMC

Když vymýšlíme kariérní web od píky, řešíme víc než jen super texty, fotky a videa. S Luciou Kočišovou z ITM8 jsme nejdřív prokonzultovali, kam web umístit a v jaké podobě:

  • Kdyby chtěli kariérní stránku na tržišti firem typu Cocuma, bude ITM8 viset hned vedle konkurence.
  • Pokud by se pustili do samostatného řešení třeba na Wordpressu nebo Solidpixels, musí řešit údržbu, propojení s ATS systémem (applicant tracking system), inzeráty a jejich aktualizaci.
  • Pokud by šli do řešení od LMC (společnost se od roku 2024 přejmenovala na Alma Career), které provozuje náborový software Teamio, získají, co potřebují, a ulehčí si práci.

Varianta s platformou LMC zvítězila, protože ITM8 používá kromě globálního ATS i ATS Teamio.

LMC, Cocuma, Solidpixels, Welcome to the Jungle, SuccessFactors, kdo se v tom má vyznat. Přečtěte si, jak nad výběrem kariérních stránek uvažovat.

Kariérní stránky poháněné platformou LMC, fungují jako samostatný web a uchazeči se na ně jednoduše prokliknou z portálů jako jobs.cz nebo prace.cz.

Vytvoříte je buď podle šablony, nebo kompletně vlastního návrhu. Šablona je nejlevnější, ale má plno omezení – můžete využít jen některé funkce, texty se špatně čtou a hlavně jsou vaše kariérní stránky snadno zaměnitelné s weby konkurence. Dobře navržený web oproti tomu reflektuje firmu i vizuálně, obsahuje prvky, které chcete, a stránky nesvazuje – vypadají, jak si řeknete. A přesně to jsme udělali.

Kliknete na inzerát a dostanete se přímo na kariérní web, kde se o ITM8 dozvíte všechno.

Pro kariérní stránky jsme vytvořili našlapané texty v angličtině, zprodukovali fotky i natáčení videomedailonků, doladili detaily a připravili podrobné zadání pro designéry LMC, aby mohli řešení nakódovat a nasadit online. Výsledek jsme pak důkladně zkontrolovali a vychytali mouchy, ať stránky vypadají přesně podle představ nás a hlavně ITM8. A podařilo se!

„Práce Obsahovky (Hook & Tell) byla strukturovaná, svižná, věděli jsme, že se na ně můžeme spolehnout. A z kreativního hlediska byla radost koukat na jejich návrhy. Skvělá spolupráce, skvělý výsledek. Obsahovka je prostě lovebrand.“

Lucia Kočišová
— Talent Acquisition Consultant, ITM8

Stránky pomáhají odfiltrovat lidi, pro které ITM8 není – nestane se tak až na druhém kole pohovoru nebo ve zkušebce.

V ITM8 jsme dokázali

  • Odstartovali jsme budování ITM8 jako značky zaměstnavatele v Česku. Sestavili jsme marketingovou HR strategii s jasnými principy, ze kterých mohou recruiteři vycházet dlouhé roky. Strategie byla důležitá pro psaní webu i pro následnou práci personalistů, ať se jim za firmu snáz komunikuje a lépe píšou inzeráty.
  • Přehledný web v angličtině rychle filtruje uchazeče o práci – zamezuje tomu, aby se o práci přihlásil někdo, komu vůbec nesedí skandinávská kultura nebo kdo se chce zašít v korporátu.
  • Usnadnili jsme recruiterům práci – web funguje jako zdroj informací o ITM8 (nikde jinde se o české pobočce moc nedozvíte) a zodpovídá vše, na co se uchazeči ptají a co řeší. Šetří jim to čas a ve výsledku i peníze.

Can we crack your case?

Reach out to us and we’ll kick things off with a content diagnosis.

On a quick call, we’ll go through 13 key areas — talking about your field, your team and what makes you tick. That allows us to do a rough assessment of your case.

Based on that, we tell you how content can help your case, whether it’s the right job for us, and how we estimate our success rate.

Ask

Analyse

Advise

Full Name

E-mail Address

Phone Number

What’s Your Case?

Děkujeme!
Ups! Něco se nepovedlo. Vyzkoušejte to prosím ještě jednou.