Pro nábor extrémně vzácných specialistů běžné inzeráty nestačí

Melown Technologies obsadili 8 z 10 pozic 3D vývojářů díky účinnému obsahu

Ve spolupráci
-
Tým v Hook & Tell

Melown Technologies je R&D společnost, která vytváří 3D technologie pro detailní modelování městské zástavby a krajin. Zní to složitě? Pro vývojáře, které firma hledala do týmu, ale také zajímavě. Proto jsme na tom postavili nový kariérní web, videa a inzeráty, díky kterým se do firmy hlásí uchazeči o práci. A výsledek? 8 z 10 pozic obsazeno.

V Melown Technologies nás oslovili týden před začátkem IT veletrhu s poptávkou na sepsání scénáře k prezentačnímu videu. Ve čtvrtek došla poptávka, v pátek jsme nabírali podklady a ještě ten den jsme dokončili scénář.

Video si klient na základě scénáře sám natočil i sestříhal a za pár dní ho už promítal na veletrhu. A protože se jim náš přístup k tvorbě obsahu líbil, spolupracovali jsme dál. Přetextovali jsme stávající inzeráty a napsali nový náborový web. Abychom spolupráci uchopili strategicky, zahájili jsme ji workshopem se zaměstnanci.

„Vývojářů je na trhu práce nedostatek, a proto o ně musí firmy jako Melown Technologies soupeřit s desítkami dalších. Už od začátku nám ale bylo jasné, že Melown Technologies má výhodu v tom, že jejich zaměření je pro potenciální vývojáře atraktivní. Nevyvíjeli by další účetní systém, ale zajímavé nástroje pro 3D modelování krajiny. Na tom jsme obsah vystavěli.“

Libor Kamenský
— Copywriter, Hook & Tell

O klientovi: Melown Technologies je IT firma, která vytváří 3D technologie pro modelování městské zástavby a přírodních krajin. Je součástí globální skupiny Hexagon. Mezi jejich nejzajímavější projekty patří například to, když roce 2017 pro mapy.cz vytvořili 3D model České republiky – toho času největší trojrozměrnou mapu na světě.

Zjistili jsme, čím jsou v Melown Technologies výjimeční

Lidí z IT oboru je na trhu nedostatek. Dostat je k sobě do firmy se daří díky pádným argumentům. Na workshopu jsme se je snažili zjistit.

Abychom získali ještě hlubší vhled, rozeslali jsme mezi nováčky v Melown Technologies dotazník. Zajímalo nás například:

  • proč se do firmy přihlásili,
  • jaké měli obavy před nástupem,
  • co je nejvíc baví
  • a co je pro ně největší výzva.

Na základě informací z workshopu a dotazníků jsme vytvořili komunikační manuál pro náborovou komunikaci, který poslouží nejen nám, ale také všem ostatním, kdo v Melown Technologies nábor řeší, a to na roky dopředu.

Vlajková loď Melown Technologies – produkt Vadstena – hraje prim i na kariérní stránce firmy.

Hlavní lákadlo náboru: cool 3D technologie

Jako hlavní argumenty při komunikaci s potenciálními kandidáty jsme využívali 6 pilířů náborové komunikace, které jsme pro Melown Technologies nastavili. A to v inzerátech, na sociálních sítích a později i na náborovém webu.

Klíčovým prvkem náborové komunikace byly 3D vizualizace, se kterými se kandidáti měli setkat v každém kroku výběrového řízení. Na první dobrou totiž musí být zřejmé, že vývojáři v Melown Technologies nevytváří klasické byznys aplikace, ale vizuálně atraktivní a cool produkt.

I z tónu komunikace musí znít, že jde o živou firmu s rozsáhlým know-how, která je nadšená do technologií a inovací. S kandidáty komunikuje narovinu, stále však uctivě a profesionálně. Mluví jednoduchým přátelským jazykem, ale nepouští se do přehnaně kreativních obratů.

Vedle češtiny vznikají inzeráty také v angličtině.

Inzeráty a náborový web, které zaujmou

Nejdříve jsme vytvořili stručný popis společnosti a zaměstnaneckých benefitů, který jsme následně používali v inzerátech. Abychom dokázali přesně vystihnout požadavky na jednotlivé pozice, před textováním každého inzerátu jsme si s klientem volali. Nejčastěji jsme se potkávali ve složení: copywriter, HR manažerka a 2 team leadeři.

Zjišťovali jsme, co musí kandidát splňovat, aby se mu na dané pozici dařilo, a snažili se co nejvěrněji popsat náplň jeho práce. Každý inzerát jsme navíc doplnili o citaci team leadera.

Inzeráty jsme tvořili dvojjazyčně – česky a anglicky.

Firemní kulturu a benefity jsme využili i v textaci nového webu. Uchazečům jsme na něm také přiblížili, čím se který tým zabývá, nebo jak vypadají moderní prostory kanceláře s výhledem na Vltavu. Nezapomněli jsme zmapovat ani průběh výběrového řízení. A na závěr jsme i tady hlavní sdělení HR komunikace podpořili reálnými citacemi od zaměstnanců.

Nábor zafungoval: 8/10 volných židlí je obsazených

A co říkají čísla? V červnu klient sháněl 10 vývojářů. Do konce roku se mu podařilo nabrat 8.

Do týmu se i nadále hlásí lépe kvalifikovaní uchazeči, takže se HR oddělení nemusí prokousávat nerelevantními životopisy.

V Melown Technologies jsme dokázali

  • Pomohli jsme za necelý půlrok obsadit 8 z 10 vývojářských pozic, pro které je na trhu práce nedostatek kandidátů.
  • Připravili jsme srozumitelný komunikační manuál pro všechny, kdo ve firmě řeší nábor, a usnadnili jim tím práci do budoucna.
  • Přichystali jsme atraktivní HR obsah, který dává jasně najevo hlavní přednosti práce v Melown Technologies.

Can we crack your case?

Reach out to us and we’ll kick things off with a content diagnosis.

On a quick call, we’ll go through 13 key areas — talking about your field, your team and what makes you tick. That allows us to do a rough assessment of your case.

Based on that, we tell you how content can help your case, whether it’s the right job for us, and how we estimate our success rate.

Ask

Analyse

Advise

Full Name

E-mail Address

Phone Number

What’s Your Case?

Děkujeme!
Ups! Něco se nepovedlo. Vyzkoušejte to prosím ještě jednou.