Dlouhodobá komunikace přitahuje obchodní partnery i koncové zákazníky

Thanks to content we created, NEVA blinds secured orders worth € 1.4 million

Klient
Ve spolupráci
Proficio (výkon)
Tým v Hook & Tell

Značka venkovního stínění NEVA nebyla jako výrobce tak známá, jak by mohla. Proto jsme se shodli, že musíme posílit věhlas značky v České republice. To se nám nakonec podařilo – díky pečlivému výběru témat a kvalitnímu obsahu na firemním blogu.

NEVA vyrábí vysoce kvalitní venkovní žaluzie a látkové rolety. Ty ale dále neprodává a nemontuje koncovým zákazníkům – o to se starají obchodní partneři, kterým NEVA své výrobky pouze distribuuje.

Ačkoliv koncoví zákazníci nejsou primární cílovou skupinou, chceme, aby značku NEVA znali a poptávali. Aby vůbec věděli, že na svém domě mají venkovní stínění NEVA, byť jim ho instalovala například firma Diamond Design.

Museli jsme tedy přijít s obsahem, který osloví široké spektrum lidí:

  • koncové klienty se zájmem o venkovní stínění,
  • montážní partnery
  • a v menší míře pak také architekty, developery či výrobce oken.

„Příjemné je, že lidé z NEVY s námi na všech výstupech ochotně spolupracují. Když píšeme o odolnosti žaluzií proti větru, pošlou nám oficiální třídy odolnosti i výsledky interních měření. Když píšeme o ceně, dají nám data z několika reálných zakázek. Výsledný obsah je tak autentický, uvěřitelný a obvykle tím nejlepším, co je na dané téma na internetu k dispozici.“

Jan Novák
— Copywriter, Hook & Tell

V článku o odolnosti žaluzií máme například tabulku, která vystihuje vše podstatné.

O klientovi: Firma NEVA je přední český výrobce venkovních žaluzií a screenových rolet, které vyváží do 40 zemí světa. Jde o rodinnou firmu s více než 30letou tradicí. Sídlí v Kralicích na Hané, kde každý týden vyrobí přes 2 000 venkovních žaluzií a rolet. NEVA neustále inovuje – zlepšuje své procesy, modernizuje technologie výroby, rozšiřují produktovou nabídku. Od roku 2018 věnuje zvýšenou pozornost marketingu a prezentaci navenek.

Vsadili jsme na evergreen články, případové studie i nahlédnutí do výroby

Šli jsme naproti koncovým zákazníkům a obsahem na blogu reagovali na jejich nejčastější dotazy – k tomu jsme částečně využili analýzu klíčových slov. Hotové články jsme aktualizovali o nové trendy a čísla. Zákazníci tak našli na webu to nejpodstatnější:

  • jak žaluzie vybrat,
  • kolik stojí peněz,
  • jak jsou odolné
  • a jak se o ně starat.

Pro obchodní partnery jsme na blog vložili případové studie – například návštěvu montážní firmy a její spokojenost se spoluprací s NEVOU. Kromě textu jsme dodali i fotky nebo videa – příkladem budiž případová studie s firmou MetalPlast.

Kromě toho jsme vymysleli seriál „Pod pokličkou výroby“, ve kterém transparentně ukazujeme, jak se žaluzie a rolety vyrábí. Případný zájemce o spolupráci tak ví, do čeho jde, koncový zákazník zase vidí poctivost výroby.

U případových studií přímo na místě fotíme a často točíme i video.

Obsah jsme vytěžili i na sociálních sítích

Většinu výstupů jsme sdíleli na Facebooku a LinkedInu. K tomu jsme pro sociální sítě vytvořili unikátní obsah, který ten na webu doplnil – ukazovali jsme drobné zajímavosti nebo aktuální dění ve firmě.

A co bylo výsledkem? Návštěvnost i obrat raketově vzrostly:

  • web během dvou let (2019–2021) navštívilo 6× více lidí,
  • 5× se zvýšila organická návštěvnost (z 14 tisíc na 74 tisíc),
  • blog byl vstupní stránkou pro 25 % celkové návštěvnosti (45 tisíc lidí),
  • firma navýšila svůj obrat o čtvrtinu (z 449 mil. Kč v roce 2019 na cca 560 milionů v roce 2021),
  • noví partneři za dva roky objednali stínění v hodnotě téměř 35 milionů Kč.

Na sociálních sítích jsme pravidelně publikovali články z blogu i aktuality z dění ve firmě.

Pro NEVU jsme dokázali

  • Díky zajímavému obsahu jsme 5× zvýšili organickou návštěvnost webu.
  • Zatraktivnili jsme blog pro B2C zákazníky i B2B partnery.
  • Obsahem jsme NEVĚ přivedli nový obchod a přispěli ke zvýšení meziročního zisku společnosti o ¼.

„Náš vztah s Obsahovkou (Hook & Tell) prošel od svého začátku v roce 2018 několika fázemi. Od workshopového oťukávání a příprav prvních textů pro webovky přes rapidní tvorbu pravidelného a relativně přímočarého obsahu na blog až po dnešní robustnější a složitější obsahové projekty s větším přesahem. V každém okamžiku nám lidé z Obsahovky byli více než rovnocennými kolegy a partnery, o jejichž zkušenosti a zdravý nadhled jsme se vždy mohli opřít.“

Miloslav Matoušek
— CMO, NEVA

Can we crack your case?

Reach out to us and we’ll kick things off with a content diagnosis.

On a quick call, we’ll go through 13 key areas — talking about your field, your team and what makes you tick. That allows us to do a rough assessment of your case.

Based on that, we tell you how content can help your case, whether it’s the right job for us, and how we estimate our success rate.

Ask

Analyse

Advise

Full Name

E-mail Address

Phone Number

What’s Your Case?

Děkujeme!
Ups! Něco se nepovedlo. Vyzkoušejte to prosím ještě jednou.