Kariérní komunikace na nedostatkové pozice chyby neodpouští

Výzkum pomohl vyladit náborové inzeráty Proof & Reason k vyšší konverzi

Ve spolupráci
-
Tým v Hook & Tell

Zatímco dřív se uchazeči prali o práci, dnes se firmy perou o zaměstnance. Mezi vývojáři to platí dvojnásob. Dobrou práci už mají a nepotřebují ji měnit. Pokud je chcete přetáhnout do svého týmu, musíte je skutečně zaujmout – přesně to jsme udělali v náborových inzerátech pro Proof & Reason, tvůrce e-shopů a lead-gen webů.

Očekávání zaměstnanců se v posledních letech výrazně změnila. Nepotřebují jen výdělek. Chtějí, aby je práce naplňovala, aby s firmou a kolegy hodnotově souzněli, chtějí dostatečnou svobodu i příležitosti se vzdělávat.

Přilákat relevantní uchazeče a nabídnout jim to, po čem touží, bylo naším cílem u Proof & Reason. Do svého týmu pravidelně hledají seniorní kodéry, vývojáře a UX designery.

Při práci jsme vycházeli z průzkumu mezi 117 programátory, co od zaměstnavatele očekávají. Další data jsme získali z dotazníků mezi zaměstnanci Proof & Reason.

„Situace na trhu je z naší pozice agentury složitá a je náročné někoho najít. Práce u nás je dost různorodá a nabízí benefity, které jsme potřebovali v inzerátu vhodně zdůraznit.“

Jakub Blatný
— Marketing Strategist, Proof & Reason

Jasný obrázek, po čem uchazeči touží a co jim zaměstnání nabízí

Z dat jsme vytvořili 4 pilíře, které jsou pro uchazeče v IT oboru při rozhodování důležité:

  • Smysluplná práce – lidé v IT nechtějí být stroje na kód, potřebují vidět výsledky své práce a jejich dopad.
  • Profesní růst – očekávají spolupráci se zkušenými kolegy, možnost sebevzdělávání i zkoušení nových technologií.
  • Svoboda a otevřenost – místo striktních pravidel požadují časovou flexibilitu a volnost, ale i přehledné projektové řízení bez zbytečných meetingů, chtějí otevřenost a možnost zlepšovat procesy ve firmě.
  • Kolektiv a zábava – práce není jen o práci a důležitý je kolektiv kolegů, kteří si společně rádi vyrazí po práci na pivo nebo za sportem.

S touto znalostí jsme začali tvořit inzeráty.

O klientovi: Proof & Reason je tým konzultantů a vývojářů. Pomáhají klientům s prodejem, marketingem, budováním značek a služeb a s weby, e-shopy a webovými aplikacemi. Svá řešení staví na výzkumech, datech a praktických zkušenostech. Do svých řad hledají talenty i dříče, kteří chtějí dosahovat těch nejlepších výsledků.

Přesvědčivé a přehledné náborové inzeráty

Požadované benefity Proof & Reason v původních inzerátech nabízeli. Jenže se ztrácely až za požadavky na uchazeče. Proto jsme strukturu inzerátu obrátili a zaměřili se víc na uchazeče než na firmu. Na prvním místě uvádíme, co uchazeči zaměstnavatel nabízí a jak vypadá práce na dané pozici, až poté uvádíme požadavky a následně pro pořádek vypisujeme všechny benefity.

Inzeráty jsme doplnili citacemi zaměstnanců spolu s jejich fotkami. Uchazeč si přečte osobní zkušenost a vidí skutečné tváře, se kterými se ve firmě potká. To dodává inzerátu důvěryhodnost.

Abychom zájemce popostrčili k akci a rozptýlili jeho nejistotu, doplnili jsme na závěr inzerátu krátký návod:

  • kam poslat životopis,
  • jak probíhá pohovor a s kým se na něm potká,
  • co bude následovat po setkání.

Zaměřili jsme se i na název inzerátu, aby uchazeč na první pohled viděl, koho hledáme a zda má vůbec smysl inzerát číst.

Nové inzeráty splnili klientovo očekávání – začali na ně mnohem častěji odpovídat relevantní zájemci, které firma požaduje, tedy zkušení lidé z oboru.

Náborový inzerát před a po – novou verzi jsme obohatili o citace zaměstnanců i podrobné informace o výběrovém řízení.

„Inzeráty jsou teď pro uchazeče přehlednější, na pohovorech sami říkají, že se v nich lépe orientují. Také se nám hlásí víc relevantních uchazečů splňujících naše požadavky.“

Jakub Blatný
— Marketing Strategist, Proof & Reason

Náborová kampaň mezi studenty

Kromě inzerátů hledajících zkušené kolegy nás v Proof & Reason poptali i na tvorbu náborové kampaně pro studenty IT na Střední průmyslové škole Třebíč, se kterou spolupracují – umožňují studentům odbornou praxi.

Konkrétně jsme textovali landing page, inzerát na web školy, leták a rollup. Opět jsme se zaměřili na to, co studenty nejvíc zajímá. Vycházeli jsme z dostupných průzkumů i dat od Proof & Reason.

Do textů jsme pak propsali to, že praxe v Proof & Reason je placená a pod vedením zkušeného mentora si v praxi vyzkouší tvorbu webů pro různé klienty. Získají zkušenosti, zajímavé know-how i možnost další spolupráce.

Stejně jako u inzerátů jsme texty doplnili citacemi – tentokrát absolventa SPŠT a nyní zaměstnance Proof & Reason.

Nová nabídka přilákala víc studentů, než v Proof & Reason očekávali. A přesně takové, jaké si představovali.

„Měli jsme strach, jestli nám náborová kampaň zafunguje, protože jsme ji spustili jen pár dní do uzávěrky přihlášek studentů na praxi. A byl z toho velký úspěch. Během necelého týdne se nám přihlásilo 20 studentů, z nich jsme si 6 vybrali a ti u nás na praxi nastoupí.“

Jakub Blatný
— Marketing Strategist, Proof & Reason

Otextovali jsme i landing page, která detailně popisuje celý proces náboru.
Do letáku náborové kampaně jsme umístili QR kód, který zájemce o stáž odkáže na náborovu landing page – a pošťouchne k přihlášení

V Proof & Reason jsme dokázali

  • Na základě dat jsme připravili funkční strukturu inzerátů, která u uchazečů sklízí úspěch a přitahuje ty správné kandidáty.
  • Vytvořili jsme inzeráty, které fungují jako šablona. Firma podle nich snadno a rychle vytvoří další inzeráty na aktuálně volné pozice.
  • Získali jsme důležité vhledy pro tvorbu náborové kampaně mezi studenty, která usnadní Proof & Reason budoucí spolupráce se středními školami a přiláká k nim potenciální kolegy.

„Měli jsme strach, jestli nám náborová kampaň zafunguje, protože jsme ji spustili jen pár dní do uzávěrky přihlášek studentů na praxi. A byl z toho velký úspěch. Během necelého týdne se nám přihlásilo 20 studentů, z nich jsme si 6 vybrali a ti u nás na praxi nastoupí.“

Jakub Blatný
— Marketing Strategist, Proof & Reason

Can we crack your case?

Reach out to us and we’ll kick things off with a content diagnosis.

On a quick call, we’ll go through 13 key areas — talking about your field, your team and what makes you tick. That allows us to do a rough assessment of your case.

Based on that, we tell you how content can help your case, whether it’s the right job for us, and how we estimate our success rate.

Ask

Analyse

Advise

Full Name

E-mail Address

Phone Number

What’s Your Case?

Děkujeme!
Ups! Něco se nepovedlo. Vyzkoušejte to prosím ještě jednou.