Obsah, který nemá prodávat, ale odlišovat a manifestovat

Kloboucká lesní má výraznou tonalitu a web, který si nespletete

Ve spolupráci
BoysPlayNice (fotografie a autorský koncept)
Tým v Hook & Tell

Jsou náročné obory, pro které je textovat web složité. A pak jsou náročné obory s neobvyklou a hlavně už danou formou webu, pevně zadaným rozvržením textů a s vyhraněnou tonalitou. Výzva, které se jako copywriteři můžete zaleknout, nebo naopak nadchnout – jako my.

Máte hotové fotografie, video i připravený nový web. Jen místo dokonalých textů na něm dlí lorem ipsum. V takové situaci se nacházela firma Kloboucká lesní – přitom za necelé tři měsíce měla jejich spolupráce s fotografickým studiem BoysPlayNice a vývojáři z Creative Nights vyvrcholit na vernisáži výstavy Dělat les.

Místo domluvené copywriterky, která na poslední chvíli vypadla, jsme se k týmu přidali my. Web těsně před dokončením a s danou strukturou textů není sice vůbec ideální fází, kdy přizvat copywritery, ale možnost práce pro tak zajímavou značku a na pomezí autorského a komerčního stylu nás nadchla. Ponořili jsme se do nelehkého oboru lesnictví a začali tvořit příběh lesa v šesti webových kapitolách.

Homepage nového webu s ukázkou naší textace.

O klientovi: Kloboucká lesní se zabývá lesní výrobou, zpracováním dřeva a péčí o les. Mezi její služby patří i doprava a prodej produktů z vlastní pily. K podnikání přistupuje komplexně a udržitelně. V podstatě za každý vytěžený strom jeden vypěstuje a zasadí.

Netradiční spolupráce v každém ohledu

Artově-komerční koncept dával tušit, že si vyzkoušíme práci s tonalitou v takové míře, do jaké nás standardní komerční weby nepustí. Cílem webu totiž není prodat, ale zaujmout, odlišit se a představit komplexní přístup Kloboucké lesní. Poptávky jsou pouze okrajové.

Zásadní na webu byly fotografie, které osobitou poetikou zachycují všechny podoby Kloboucké lesní a její práce. Texty je měly doplnit a dotvářet celkový dojem.

I přes netradiční typ spolupráce jsme začali tradičně úvodním workshopem s týmem z Kloboucké lesní. Zjistili jsme, co všechno v jejich pojetí znamená „dělat les“ a jaké vyznění má jejich nový web mít. Zaměstnanci nás také provedli po pile a celém areálu – ten je natolik unikátní, že bylo hned jasné, že se to propíše i do textu webu.

Informace o užovce zazněla jen tak mimochodem při exkurzi po areálu pily. Skvěle ale demonstruje soulad s přírodou, který je ve filozofii Kloboucké lesní extrémně důležitý.

Faktická správnost i zapadnutí do celkového příběhu webu

Po workshopu jsme si vyjasnili tonalitu „vedoucího expedice“ a jakmile jsme věděli, jak budeme psát, zbývalo ještě doplnit fakta. Znovu jsme se tedy vydali do Brumova-Bylnice do sídla firmy a během šesti hodin jsme podle předem nachystané struktury vytvořili přes 30 stran poznámek. S týmem Kloboucké lesní jsme prošli každou z kapitol příběhu, zjišťovali její cíl, komu slouží a co by na dané stránce mělo zaznít.

S tím jsme narazili na další výzvu. Každá kapitola má jinou cílovou skupinu a tedy i jinou míru odbornosti – od 100% odborné po srozumitelnější i pro poučení laiky. Zatímco například kapitoly Velkoškolka Kladíkov a Péče o les cítí na majitele lesů, Doprava nebo Naše produkty mají širší publikum. I laik ale musí číst web s pocitem, že chápe celý smysl (byť možná nerozumí každému pojmu).

Kromě materiálů od Kloboucké lesní jsme si nastudovali i lesní zákon a lesnické weby, žargon jsme nasávali také na oborových internetových diskuzích. 

Všechna sdělení jsme museli rozplánovat tak, abychom respektovali navrženou strukturu a fotografie. Díky spolupráci Kloboucké lesní a Martina Tůmy z BoysPlayNice, autora celého kreativního konceptu, se nám ale podařilo texty dodat včas, aby se web spustil včas před vernisáží.

První část práce s tonalitou se odehrává u chytré zdi…

… a výsledek najdete na webu. Na obrázcích ukázky z kapitoly Velkoškolka Kladíkov.

V Kloboucké lesní jsme dokázali

  • Natextovali jsme web na pomezí umění a komerce s výraznou tonalitou a pevně danou strukturou.
  • V krátkém čase jsme vystřihli texty a naplnili web, aby se spustil v plánovaném termínu.
  • Díky ukotvení tonality jsme firmě do budoucna usnadnili psaní dalších textů.

Can we crack your case?

Reach out to us and we’ll kick things off with a content diagnosis.

On a quick call, we’ll go through 13 key areas — talking about your field, your team and what makes you tick. That allows us to do a rough assessment of your case.

Based on that, we tell you how content can help your case, whether it’s the right job for us, and how we estimate our success rate.

Ask

Analyse

Advise

Full Name

E-mail Address

Phone Number

What’s Your Case?

Děkujeme!
Ups! Něco se nepovedlo. Vyzkoušejte to prosím ještě jednou.