Doveďte návštěvníka do cíle díky landing page, která chytne a nepustí

Přistane. Rozhlédne se. A během pár vteřin se rozhodne, jestli zůstane, nebo zmizí. Landing page buď funguje a dokáže proměnit návštěvníka v zákazníka, nebo ne. Dali jsme dohromady pár tipů, aby platila ta první možnost.

7/8/2023

4 minuty čtení

Landing page slouží ke konverzi

Návštěvník se na landing page dostane klikem – nejčastěji z reklamy, e-mailu nebo ze sítí. Vy máte jen pár řádků na to, abyste ho přesvědčili, že je na správném místě. A hlavně, aby dokončil to, proč sem přišel.

Z vašeho pohledu je to konverze a může jít třeba o:

  • přidání produktu do košíku,
  • zaplacení nákupu,
  • přihlášení na kurz či akci,
  • odeslání poptávky,
  • stažení ceníku nebo e-booku,
  • registrace k odběru newsletteru,
  • prohlédnutí videa,
  • využití šablony
  • nebo objednání konzultace.

‍Jedna landing page, jeden cíl

Landing page není rozcestník. Vede z ní jen jedna cesta – ke konverzi. Každá odbočka (další odkaz) znamená, že můžete o návštěvníka přijít, protože nedojde do cíle.

Proto na landing page nedávejte další odkazy na jiné stránky webu, ani na ten článek, který by si podle vás měl přečíst. Na to bude čas jindy.

Landing page může být i homepage. Úkolem úvodní stránky obchodu Rohlik.cz je, abyste zadali svou adresu a začli nakupovat.

Landing page s jediným cílem – přihlásit se na praxi – jsme textovali pro Proof & Reason.

‍Netahejte uživatele za nos

Představte si, že jedete na výlet. Sednete do autobusu s cílovou stanicí, ale najednou vás řidič vysadí kdoví kde. Podobné zmatení můžete způsobit i návštěvníkovi vašeho webu.

Pokud tomu chcete předejít, nabídněte mu přesně to, co jste mu v reklamě slíbili. Začněte stejnou grafikou, logem a nadpisem – ten by měl být:

  • popisný, aby návštěvníkovi jasně řekl, kde se nachází a že je tu správně,
  • silný, aby ho zaujal a přesvědčil, že tu má zůstat,
  • zajímavý, aby ho lákal jít dál.

K nadpisu můžete přidat ještě o trochu delší podnadpis. V něm máte šanci rozvést a vysvětlit, co se nevešlo do titulku.

Při procházení webem fakturačního programu iDoklad na vás vyskočí okno o mini akademii. Když na něj kliknete, hned víte, že jste tu správně. Stejné barvy, název i text o začínajících podnikatelích.

‍Navnaďte a ujišťujte

Hned pod nadpisem má své místo to nejlepší a nejzajímavější z celého sdělení. Tady přichází vaše chvíle vytáhnout trumfy z rukávu. Může to být skvělá fotka, zajímavé video, ukázka nového produktu.

Vaším cílem je návštěvníka udržet a dovést do cíle. Mimo jiné i textem, který ho ujistí a popostrčí k dalšímu kroku. Dobře k tomu slouží například soupis výhod naservírovaný přehledně v odrážkách pod sebou. Skvěle fungují také reference od zákazníků či odborníků (ještě silněji fungují, pokud k nim doplníte i reálné jméno a fotku).

‍Pozornost a zájem máte, dotáhněte to do konce

Je to tady. Návštěvník landing page má jasno – chce od vás nakoupit, stáhnout e-book nebo třeba začít odebírat newsletter. Na vás už je jen mu ukázat, jak na to.

Nejčastěji k tomu slouží CTA tlačítko, které je dobře vidět a láká ke kliknutí – svým tvarem opravdového tlačítka, výraznou barvou a lákavým textem. Ten stručně a jasně říká, co se po kliknutí stane.

I když CTA tlačítko obsahuje ideálně jen jedno až tři slova, správně ho natextovat může být oříšek. Dejte si na něm opravdu záležet. Místo přehnané kreativity ale buďte spíš konkrétní, výstižní a hlavně nelžete.

‍Na závěr krátké shrnutí

Shrnuto a podtrženo, landing page:

  • má jeden cíl, neodvádějte z ní čtenáře jinam,
  • je krátká a zaujme na první dobrou – nadpis a to nejdůležitější musí být vidět hned po otevření stránky, bez scrollování,
  • je přehledná, pište proto krátce a výstižně, používejte krátké odstavce a bodové seznamy,
  • obsahuje CTA tlačítko, které návštěvníka přesvědčí k poslednímu kroku.

Při tom všem vždy myslete na návštěvníka, odkud na landing page přišel a co pro něj váš produkt či služba znamená, jaké výhody mu přinese. A pokud si nevíte rady, ozvěte se.