Než se pustíte do tvorby obsahu, začněte strategií. Určí dlouhodobý směr, kterým se má obsah ubírat. Definuje cílové publikum, cíle komunikace i její jednotící prvky, aby byl obsah konzistentní a dával smysl.
V souladu s obsahovou strategií potom přichází na řadu taktika, která ji uvádí do praxe. Zahrnujeme do ní témata, která obsahem pokryjeme, a způsoby, jakými ho dostaneme k publiku. Z taktiky tak vzejde jasná podoba výsledného obsahu.
Naše know-how o strategiích a taktikách najdete v samostatném článku.
O obsahu přemýšlíme ve třech osách:
Jejich kombinací vznikají konkrétní nápady.
Vždy při tom vycházíme i ze znalosti klienta. Pokud klientovi sedí mluvené slovo, navrhneme mu podcastové (formát) rozhovory (typ) šířené přes podcastové aplikace (kanál). Jinému klientovi více vyhovuje psaná forma, a navíc má konzervativní zákazníky, a tak mu doporučíme pravidelné vydávání tištěného (kanál) katalogu (formát) plného inspirace a příběhů (typy).
V Hook & Tell vymýšlíme strategie a taktiky pro různé typy klientů – od klasických e-shopařů, přes vývojáře aplikací až po B2B výrobce obřích magnetů. Abychom si usnadnili přemýšlení nad obsahem, vytvořili jsme si zásobník nápadů na formáty, typy a kanály.
„Chtěl jsem vytvořit materiál, na kterém můžeme snadno stavět další nápady, třeba při brainstormingu s kolegy. Zároveň jsem tomu chtěl dát podobu, kterou můžu mít kdykoliv v ruce a škrtat si v ní. Výsledný plakát využívám i při výuce content marketingu na univerzitě nebo schůzkách s klienty.“
Martin Brablec
— Copywriter & zakladatel, Hook & Tell
I když nám při brainstormingu oproti dřívějším dobám zdárně pomáhá AI, pro inspiraci se stále díváme i do našeho taháku. A vy můžete taky, ať nevymýšlíte už vymyšlené.
Stáhněte si plakát v pdf formátu a klidně nám dejte vědět, jak se vám s ním pracuje.
A drobná prosba na závěr: dejte nám vědět, jak se vám s kombinací formátů, typů a kanálů pracuje. Rádi materiál doplníme o další zkušenosti z praxe.