Když dojdou nápady, sáhněte po taháku na obsah

Začátky bývají snadné. Nový klient, čistý stůl, hlava plná nápadů. Ale po dvou letech spolupráce? Máte pocit, že už jste řekli všechno – a klient souhlasí. Známe to také a víme, že někdy chybí jen správný impuls. Proto jsme vytvořili zásobník inspirace, který pomáhá najít nový úhel pohledu i tam, kde to vypadá beznadějně.

Datum

20/3/2023

Délka

1 minuta čtení

K obsahu přistupujeme strategicky

Než se pustíte do tvorby obsahu, začněte strategií. Určí dlouhodobý směr, kterým se má obsah ubírat. Definuje cílové publikum, cíle komunikace i její jednotící prvky, aby byl obsah konzistentní a dával smysl.

V souladu s obsahovou strategií potom přichází na řadu taktika, která ji uvádí do praxe. Zahrnujeme do ní témata, která obsahem pokryjeme, a způsoby, jakými ho dostaneme k publiku. Z taktiky tak vzejde jasná podoba výsledného obsahu.

Naše know-how o strategiích a taktikách najdete v samostatném článku.

Taktika = průsečík formátů, typů a kanálů

O obsahu přemýšlíme ve třech osách:

  1. Formát: Co vlastně tvoříme? 
  2. Typ: Co bude náplní?
  3. Kanál: Jak budeme obsah šířit? 

Jejich kombinací vznikají konkrétní nápady.

Vždy při tom vycházíme i ze znalosti klienta. Pokud klientovi sedí mluvené slovo, navrhneme mu podcastové (formát) rozhovory (typ) šířené přes podcastové aplikace (kanál). Jinému klientovi více vyhovuje psaná forma, a navíc má konzervativní zákazníky, a tak mu doporučíme pravidelné vydávání tištěného (kanál) katalogu (formát) plného inspirace a příběhů (typy).

Přicházejte s novými nápady i vy

V Hook & Tell vymýšlíme strategie a taktiky pro různé typy klientů – od klasických e-shopařů, přes vývojáře aplikací až po B2B výrobce obřích magnetů. Abychom si usnadnili přemýšlení nad obsahem, vytvořili jsme si zásobník nápadů na formáty, typy a kanály.

„Chtěl jsem vytvořit materiál, na kterém můžeme snadno stavět další nápady, třeba při brainstormingu s kolegy. Zároveň jsem tomu chtěl dát podobu, kterou můžu mít kdykoliv v ruce a škrtat si v ní. Výsledný plakát využívám i při výuce content marketingu na univerzitě nebo schůzkách s klienty.“

Martin Brablec
—  Copywriter & zakladatel, Hook & Tell

I když nám při brainstormingu oproti dřívějším dobám zdárně pomáhá AI, pro inspiraci se stále díváme i do našeho taháku. A vy můžete taky, ať nevymýšlíte už vymyšlené.

Stáhněte si plakát v pdf formátu a klidně nám dejte vědět, jak se vám s ním pracuje.

A drobná prosba na závěr: dejte nám vědět, jak se vám s kombinací formátů, typů a kanálů pracuje. Rádi materiál doplníme o další zkušenosti z praxe.