Nejsem DIGI ■ SAURUS namotivoval ke vzdělávání přes 300 zaměstnanců

Digi-rex dovedl lidi z Makra ke vzdělávání – v newsletterech i na SharePointu

Vzdělávání ve firmách často skončí pozvánkou na přednášku či webinář. V lepším případě zaměstnanci lekci alespoň zhlédnou. V Makru usilovali o to, aby se zaměstnanci vzdělávání aktivně účastnili. S motivací jim pomohl Digi-Rex.

Celé to začalo telefonátem se zástupci Makra, při kterém zaznělo několik cílů:

  • dostat většinu ze 350 zaměstnanců Makra na digitální akademii od Digiskills,
  • vytvořit zábavnou ideu, která zaujme a bude lidi ve firmě bavit,
  • připravit portál, kde najdou účastníci akademie vše potřebné,
  • a dodat merch, který bude zaměstnance motivovat k pravidelné účasti se webinářích a plnění úkolů.

Prozíravě jsme ke spolupráci pozvali Smeczku – uskupení kreativců, kterému nejsou cizí vtipné a svěží reklamní kampaně. Toto rozhodnutí se ukázalo jako stěžejní pro úspěch celé kampaně – sešel se hned zkraje zadavatel, vizu tým i specialisté na obsah. Společně jsme dali dohromady klíčovou myšlenku: 

Digi-Rex vyvede zaměstnance MAKRA z digipravěku díky kampani Nejsem DIGI ■ SAURUS.

„Hned po prvním callu jsme celý koncept probírali v týmu. Najednou přišel kolega s konceptem Digisaura – a já hned věděl, že je to ono. Myšlenku jsme dále rozvíjeli a integrovali do grafických mantinelů značky Makra. Dál už to šlo samo. Dobré věci jdou vždy snadno.“

Tomáš Zindulka
— idea maker, Smeczka

Prvotní návrh grafiky od Smeczky se stále držel barevné palety i fontů z brandmanuálu. Firemní identita je tak i přes hravou formu projektu stále zřejmá.

Jednotný koncept v newsletterech, MS Teams i na SharePointu

Smeczka během několika dní připravila klíčové vizuály s jasně definovanými barvami, fonty, logem, i prvotní návrh merche. S klientem jsme schválili ty nejlepší a bez odkladů se pustili do přípravy navazujících výstupů, které měly celou akademii „prodat“ v interní komunikaci zaměstnancům:

  • SharePoint stránka, kde byly veškeré informace o kurzu, včetně odkazů ke připojení na jednotlivé webináře.
  • Plakáty, které byly vylepené po firmě. Obsahovaly QR kód, díky kterému se dostali zájemci na SharePoint.
  • Prezentace ve smyčce, která se pouštěla na firemních obrazovkách a obsahovala odkaz na portál i plán vzdělávání.
  • Vtipné GIFy s motivem dinosaurů, které klient využil pro interní komunikaci na MS Teams. 
  • Samolepky s dinosauřími emoji. Zaměstnanci Makra si je lepili na notebooky nebo do zápisníků.
  • Newslettery, ve kterých Digi-Rex sdílel aktuality z průběhu akademie i tipy na usnadnění práce.
  • Diplomy o absolvování celého kurzu, který si mohli zaměstnanci vyvěsit v kanceláři.

Měli jsme tam slušný základ na to, abychom přiměli zaměstnance do kurzů vstoupit. Dalším krokem bylo, aby zvládli plnit vzdělávací plán až do konce, po dobu 9 měsíců.

„Sharepoint jsme vytěžili na maximum. Nešlo jen o jednoduchou landing page, ale o plnohodnotný portál – s podrobným plánem vzdělávání, kalendářem, odkazy na webináře, úložištěm, novinkami i soutěžemi o merch. A nejlepší na tom je, že ho může Makro s drobnými obměnami využívat i dlouhodobě pro další kurzy.“

Ivo Bednář
— Copywriter & správce sociálních sítí, Hook & Tell

S tematikou dinosaurů jsme hravě pracovali u všech výstupů – u plakátů, SharePointu i samolepek.

O klientovi: Makro Cash & Carry ČR je dceřinou společností Metro AG.  Makro Cash & Carry ČR provozuje 13 velkoobchodních středisek po celé ČR, které ročně obslouží přes 1 milion zákazníků. Nakupují zde maloobchodníci, velkoobchodníci i velkoodběratelé.

Gamifikace v podobě soutěží o merch skvěle fungovala

Oslovení zaměstnanců k zapojení je jen začátek. Bylo nám jasné, že tím nejdůležitějším cílem je pravidelná aktivita účastníků. Nechtěli jsme, aby si každý pustil jeden webinář a zbytek obsahu ignoroval. Naopak – chtěli jsme podpořit pravidelnost, plnění zkušebních úkolů a využívání nových dovedností v praxi. 

To nám zajistila nejen pravidelná komunikace přes newslettery, novinky na SharePointu a v MS Teams, ale i lehká gamifikace. Pro každý měsíc jsme připravili soutěž o limitky merchandisingu, které jsme nechali vyrobit jen v omezeném počtu kusů. Za plnění úkolů tak mohli účastníci získat:

  • tričko s potiskem,
  • hrneček s potiskem,
  • bezdrátová sluchátka,
  • nebo podložku s užitečnými klávesovými zkratkami.

Zastřešili jsme celou komunikaci s dodavatelem merche. Návrhy jsme upravili dle požadavků, kontrolovali jsme výslednou kvalitu tisku a řešili reklamaci a přepracování. Celé úsilí se ale vyplatilo – účastníci soutěží byli z upomínkových předmětů nadšení a klient neměl starost se zdlouhavou komunikací ohledně dodání.

Pro Makro jsme zajistili několik reklamních předmětů – tričko, podložku pod myš, hrnek i sluchátka.

Pro velký úspěch jsme to celé zopakovali

Kladné odezvy jsme se dočkali okamžitě. Z 350 oslovených zaměstnanců se 326 do kurzu přihlásilo. Soutěže o merchandising pravidelně motivovaly 50 lidí.

Úspěch celé kampaně vedl Makro k jejímu opakování. V druhé vlně kurzů už jsme poskytli jen nutný support a doplnění obsahu. Klient díky dodaným podkladům dokáže zabezpečit i následující vlny školení, aniž by musel oslovit externího partnera. 

Vzdělávací program byl natolik výrazný, že se dostal v roce 2025 na shortlist Zlatého středníku mezi nejlepší projekty v kategorii interní komunikace a employee engagement.

Pro Makro jsme dokázali

  • Vytvořili jsme vzdělávací portál na SharePointu, který může Makro využívat opakovaně v dalších letech.
  • S pomocí Smeczky jsme dodali klíčové vizualizace k projektu, které zaujmou na první pohled.
  • Zpracovali jsme různorodý obsahový mix, který ke studiu zaujal 93 % zaměstnanců (326 z 350).

ZJISTĚTE, JESTLI VYŘEŠÍME I VÁŠ PŘÍPAD

Každou poptávku podrobíme obsahové diagnóze metodou Hook & Tell.

Jednoduše si zavoláme, projdeme 13 klíčových oblastí – od situace v oboru po skryté trumfy ve vašem týmu – a vše vyhodnotíme.

Podle získaného skóre vám pak přesně řekneme, jak vám může obsah pomoci, jestli je to práce pro nás i jaká je reálná šance na úspěch.

Poptáte

Vyhodnotíme

Doporučíme

Jméno a přijmení

E-mail

Telefon

Popis případu

Děkujeme!
Ups! Něco se nepovedlo. Vyzkoušejte to prosím ještě jednou.