Microcopy, kterému rozumí recepční v Denveru i správce budovy v New Yorku. UX writing pro My2N

Interkomy 2N se díky odladěnému mikrocopy lépe používají po celém světě

Typ případu
Ve spolupráci
-
Tým v Hook & Tell

Kromě rozsáhlých online magazínů a textování webů se pouštíme i do těch nejmenších textů, které jsou ale nesmírně důležité. Do microcopy. Pro cloudovou platformu My2N, která otevírá dveře po celém světě jsme vyladili anglické texty tak, ať jim uživatelé rozumí.

Společnost 2N vznikla v pražské garáži v roce 1991 a dnes je světovou jedničkou na trhu v prodeji interkomů. Tyto chytré krabičky najdete nainstalované u dveří luxusních domků, bytovek i firem po celém světě – interkomy střeží dveře v centrále Twitteru a otevírá s nimi ve své vile i George Lucas, tvůrce Star Wars.

Interkomy se spravují přes aplikace, ve kterých se musí vyznat recepční, správci budov i majitelé domů. Jednou z nich je My2N. V aplikaci se vyznají právě díky textům – microcopy.

Naše spolupráce s 2N odstartovala úpravou anglických textů v aplikaci, aby byly v americké angličtině, tonalitě 2N a splňovaly zásady microcopy.

„Texty u nás hrají klíčovou roli, uživatelům říkáme na malém místě spoustu věcí a zároveň na My2N platformě komunikujeme jen v angličtině. S psaním sice zkušenosti mám a ve své roli se UX writingu věnuji, v týmu nám ale chyběla další kompetence někoho, kdo má s psaním zkušeností ještě víc, na microcopy poskytne feedback a pomůže nám ho posunout. Proto jsme poptali Obsahovou agenturu (Hook & Tell).“

Petr Müller
— UX designer, 2N

O klientovi: 2N je přední evropská společnost, která se zabývá vývojem a výrobou produktů z oblasti ICT a fyzické bezpečnosti. Do jejich portolia patří chytrá přístupová řešení a systémy výtahové komunikace, interkomy i kontrola přístupu. Od roku 2016 je 2N součástí švédské společnosti Axis. Dnes patří 2N s více než 500 zaměstnanci mezi největší výrobce interkomů na světě.

Proces spolupráce: zadání – vypracování – projití revize

Abychom pracovali efektivně, nastavili jsme si proces, který nám fungoval dobře po celou dobu několikaměsíční spolupráce.

„Na začátku spolupráce bylo zásadní pochopit kontext. Začali jsme úvodním workshopem – několikahodinovým výletem do světa 2N, kterým mě provedli UX designeři Petr Müller a Pavel Jílek. Součástí bylo důkladné seznámení s platformou My2N, cílovou skupinou, projití zásad copywritingu v 2N a zodpovězení všech mých dotazů.“

Michaela Letošníková
— Copywriterka CZ/ENG, Hook & Tell

Pracovali jsme v týdenních blocích, které zahrnovaly:

  1. Zadání. Na společném online callu jsme vždy prošli jeden úsek aplikace, který bylo třeba textově dotáhnout – Petr a Pavel vysvětlili kontext, co se na kterém wireframu odehrává a na co se při kontrole textů zaměřit. 
  2. Vypracování.
  3. Společná revize: Už při zadání jsme si rovnou stanovili termín dalšího setkání k projití vypracovaného úseku. Navržené microcopy jsme společně prošli a texty buď UX designeři rovnou zapracovali, nebo je probrali s dalšími členy týmu.

„Po zadání jsem texty prošla v Adobe XD či ve Figmě a doplnila je o návrhy a připomínky k posunutí, včetně svých argumentů. Někdy šlo o detaily, některé úseky potřebovaly větší péči, nové napsání nebo upřesnění od dalších členů týmu.“

Michaela Letošníková
— Copywriterka CZ/ENG, Hook & Tell

„Na texty jsme potřebovali dostat zpětnou vazbu a posunout je. Jsem rád, že se to podařilo. U My2N platformy jsme vše stihli doladit v době, kdy byly některé návrhy ještě trochu otevřené a v týmu stále probíhala designová kolečka s vývojáři, testery a product ownery. Jako ohromný benefit vnímám i to, že tím, jak spolu texty procházíme, se sám učím. Vidím, jak se věci dají pojmout jinak nebo líp. Občas se naučím něco, co pak při další práci rovnou použiju.“

Petr Müller
— UX designer, 2N

Ukázka revize

Součástí revizí platformy My2N byla i textace přidružených e-mailů. Takových, které dorazí uživateli do schránky, když dojde k nějaké důležité akci. Třeba, když se dokončí nějaká aktualizace.

Text před úpravou: Čtenář se po otevření e-mailu v první větě dozví, že používání kreditů ovlivní délku jeho předplatného. (Using credits affects the length of your subscription.)

Text po úpravě: Při procházení tohoto úseku jsme si zpřesnili, že používání kreditů délku předplatného může pouze zkrátit. Nový text je tedy přesnější. (Used credits may shorten the length of your subscription.) A taky nemluvíme o používání kreditů, ale o použitých kreditech. E-mail totiž přijde ve chvíli, kdy došlo k využití kreditů (informace je i v titulku).

V 2N jsme dokázali

  • Přispěli jsme k tomu, že je cloudová platforma My2N srozumitelná lidem po celém světě. Rozumí ji běžní uživatelé, ne pouze vývojáři.
  • Vyladili jsme původní texty tak, aby seděla tonalita, angličtina byla správně a hlavně – aby plnily účel. Tedy aby uživatele systémem prováděly a nemátly.
  • S UX designery jsme spolupracovali v programech jako je Adobe XD nebo Figma, což celý proces urychlilo.

„Se spoluprací jsem spokojený ze všech stran. Líbí se mi posun textů, že nás revize vzdělávají i to, že jsme schopni spolupracovat v XD i Figmě. Všechno jsme řešili na dálku a vlastně mi ta externí komunikace přišla výhodnější. Je dobré mít pohled od člověka, který není v našem produktu příliš ponořený. Obsahovku (Hook & Tell) doporučuji všema deseti.“

Petr Müller
— UX designer, 2N

ZJISTĚTE, JESTLI VYŘEŠÍME I VÁŠ PŘÍPAD

Každou poptávku podrobíme obsahové diagnóze metodou Hook & Tell.

Jednoduše si zavoláme, projdeme 13 klíčových oblastí – od situace v oboru po skryté trumfy ve vašem týmu – a vše vyhodnotíme.

Podle získaného skóre vám pak přesně řekneme, jak vám může obsah pomoci, jestli je to práce pro nás i jaká je reálná šance na úspěch.

Poptáte

Vyhodnotíme

Doporučíme

Jméno a přijmení

E-mail

Telefon

Popis případu

Děkujeme!
Ups! Něco se nepovedlo. Vyzkoušejte to prosím ještě jednou.