Z jedné mísy celá kuchyně. Přepsali jsme příběh Remosky, aby to pochopil celý svět

Legendární Remosce jsme pomohli představit nové produktové portfolio

Klient
Ve spolupráci
BRAND FAMILY (brand), Reasonar (dnes Bloomfield) (vizuální identita)
Tým v Hook & Tell

Přepsat příběh Remosky znamenalo víc než jen dodat texty na web. Potřebovali jsme změnit pohled zákazníků – z jedné ikonické mísy na značku, která má kompletní kuchyňské portfolio a ambici oslovit svět.

Klasickou Remosku pamatují naše babičky. Ke známému kousku nádobí měly na webu přibýt i další pečicí misky, sady hrnců a jiné kuchyňské příslušenství. Naším úkolem bylo uvedení nového portfolia u dosud jednoproduktové značky. Remosku už si lidé neměli spojovat jen s jedinou mísou. Na trh mířila značka s vizí partnera moderní kuchyně.

Další výzvu představoval celosvětový trh. Kvůli němu jsme od začátku počítali s omezením některých komunikačních konceptů, které by v domácím prostředí sice měly šanci zabodovat, ale v globálním měřítku by ztratily smysl. Nejen jazykově, ale i z pohledu klíčových benefitů.

Do tvorby webu značky s více než šedesátiletou tradicí jsme se pustili v prověřeném triu BRAND FAMILY za značku, tehdejšího studia Reasonar (dnes Bloomfield) za grafiku a Obsahovky (dnes Hook & Tell) za texty.

Zatímco nízká spotřeba energie Remosky je u nás pádným argumentem pro nákup,v zahraničí, kde ceny nejsou tak vysoké, by tato silná stránka nezaujala.

O klientovi: Remoska je pro mnohé stále synonymem pečicí mísy. Tu první smontovali ručně v Kostelci nad Černými lesy už v roce 1957. Od té doby prošla remoska kuchyněmi mnoha generací a každá ji prověřila svým způsobem. Jak se píše na webu Remosky: Babičky v ní vyvářely pro početné rodiny, maminky vařily zdravá jídla pro vybíravé děti a dcery díky Remosce dělají své první kulinářské krůčky. Remoska se vyrábí stále ručně. Ale dávno už není výsadou jen českých kuchyní, oblíbili si ji třeba i ve Velké Británii. Od roku 2019 se rodina Remosky začala rozšiřovat o další hrnce, pánve a kuchyňské příslušenství.

Seznamujeme se s Remoskou

Bez znalosti produktu nebo služeb si při textování webu copywriter neškrtne, proto měla naše první větší schůzka s klientem podobu produktového školení:

  • Seznámili jsme se s kompletním produktovým portfoliem.
  • Prohlédli jsme si výrobky i jejich původní design.
  • Podívali jsme se na videa z výroby.

Díky školení jsme třeba pochopili, jak funguje soft-tlakové víko u Remosky Tria, jakým způsobem se nanáší teflonové vrstvy na pečicí misky nebo proč nádobí od Remosky na indukci tak dobře funguje.

Po hromadné schůzce s ředitelem a obchodníkem jsme měli my i týmy za brand a vizuál stejné informace. Nic se díky kompletnímu předání všem týmům nemuselo znovu vysvětlovat a každý věděl, na čem má pracovat.

Pět konceptů se spojilo do jednoho

Pustili jsme se do přetváření tvrdých dat a navnímané nálady do komunikačního konceptu. Ten rámuje způsob, kterým bude nový web Remosky promlouvat k zákazníkům.

Pracovali jsme s těmito hlavními východisky:

  • Remoska už není jen jeden hrnec, ale kompletní vybavení kuchyně. 
  • Je jednoduchá, praktická, s dobrým poměrem cena/výkon.
  • Zaujme hlavně ženy. Dvě hlavní cílové skupiny jsou matka a dcera.
  • Komunikaci nepostavíme na sentimentu a tradici. Potřebujeme globálně srozumitelný koncept.

Z následného brainstormingu o vaření a emocích v kuchyni nám vypadlo pět komunikačních konceptů. Do prezentace jsme ke každému popsali

  • náladu, kterou koncept rozdmýchává,
  • cíl, za nímž koncept jde,
  • a konkrétní stručné ukázky – například obsah fotografií nebo post na sociální sítě.

S Karlem Novotným z BRAND FAMILY, který převzal zodpovědnost za brand Remosky, jsme místo jednoho silného konceptu nakonec zvolili kombinaci všech pěti. Všechny totiž nabízí propojení napříč komunikací Remosky a nedávalo nám smysl některé z nich upozadit.

Při ladění komunikačního konceptu sestavujeme většinou více variant a klient si vybírá vítěze. U Remosky se ke slovu dostává všech pět navržených konceptů.

Sestavujeme pomocný textový manuál

Díky konceptu jsme získali směr a nad konkrétními komunikačními linkami jsme se opět potkali s Karlem. O produktech jsme už věděli mnoho, ale některé vlastnosti se napříč portfoliem překrývaly. Proto jsme si společně přiřadili hlavní vlastnosti a vychytávky k jednotlivým produktům.

Na základě našich znalostí a právních omezení jsme si také určili slepé uličky, do nichž nesmí komunikace Remosky zaběhnout. Kvůli tomu se například nikde nedočtete, že Remoska se soft-tlakovým víkem je bezpečná, ačkoliv oproti klasickému papiňáku rozhodně je. Horký hrnec už ale ze své podstaty představuje možné riziko, takže linka bezpečí zůstala nevyužitá.

S těmito přísadami jsme připravili finální textový manuál. Ten zahrnuje:

  • cíle webu,
  • popisy produktových řad a vlastnosti, které u nich komunikujeme,
  • zakázaná či nedoporučovaná slova a tematické okruhy,
  • popis klíčových hodnot Remosky,
  • a příklady textů na web.

Konkrétní texty jsme většinou nachystali ve více variantách a do dokumentu přidali i střípky nápadů, které jsme nepřetvořili ve finální copy, ale měly podle nás potenciál.

V manuálu následně zástupci Remosky označili, která textace jim k jejich produktům nejvíce sedne. Tím se kruh uzavřel – textace brandu byla v souladu s tvrdými daty, výsledky schůzek a souzněli s ní lidé z Remosky.

Dopékáme web

Po odsouhlasení manuálu jsme se vrhli na textování webu. Hodně textů jsme už měli připravených a předem schválených, hlavně jsme tedy skládali a kombinovali vítězné verze, aby spolu dobře fungovaly.

Web Remosky má dalších šest jazykových mutací, do kterých se po natextování překládal. E-shop stojí samostatně a i při jeho textování pomohl textový manuál. Součástí obchodu je také Poradna, která supluje FAQ. Rozdělili jsme ji pro jednotlivé produkty a na otázky odpovídáme stejným tónem, v jakém se nese celá komunikace Remosky.

Copy webu skvěle doplňuje lehký a jednoduchý styl z dílny Reasonar studia.Barevná kolečka v grafice zobrazují pohled na sadu nádobí z vrchu.

U Remosky jsme dokázali

  • Díky důkladnému poznání jsme nastavili tón komunikace, která Remoska používá dodnes.
  • Natextovali jsme web, aby byl v souladu s nastavenou tonalitou a fungoval i po lokalizaci na zahraničních trzích.
  • Spoluprací s brandovým a grafickým studiem jsme ušetřili klientovi práci a koordinaci různých subjektů.

Can we crack your case?

Reach out to us and we’ll kick things off with a content diagnosis.

On a quick call, we’ll go through 13 key areas — talking about your field, your team and what makes you tick. That allows us to do a rough assessment of your case.

Based on that, we tell you how content can help your case, whether it’s the right job for us, and how we estimate our success rate.

Ask

Analyse

Advise

Full Name

E-mail Address

Phone Number

What’s Your Case?

Děkujeme!
Ups! Něco se nepovedlo. Vyzkoušejte to prosím ještě jednou.